گوشی کالا

ساخت وبلاگ

گوشی ایفون 11 پرو

به نظر من ایفون 11 پرو (iphone 11 pro) بهترین گوشی اپل سال 2019 است و در نبرد با پادشاه اندروید برنده خواهد شد. این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به آیفون XS که سال گذشته شرکت اپل به بازار عرضه کرد را دارد، اما آن را برگردانید و دوربین سه تایی را در پشتش مشاهده کنید، بهترین دوربین گوشی هوشمندی که تا به حال ساخته شده‌ است بر روی این گوشی قرار دارد. اپل در دوربین‌های این گوشی تکنولوژی Night Mode را اضافه کرده‌ است که قابلیت عکاسی در شب را مهیا می‌کند. به نظر من آیفون ۱۱ پرو بهترین دوربین هوشمند از همه جهات است. در ادامه با ما همراه باشید.

صفحه نمایش گوشی Iphone 11 Pro

صفحه نمایشی که در گوشی اپل آیفون 11 Pro بکار رفته یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع Super Retina OLED است. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود.

اپل تدابیر زیادی را برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro در نظر گرفته است. به عنوان مثال نمایشگر OLED این گوشی از قابلیت XDR یا (Xtreme Dynamic Range) پشتیبانی به عمل می‌آورد که به معنای پشتیبانی از گستره دینامیکی فوق‌العاده زیاد است و مستقیما بر روی کیفیت نمایش محتوا تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های قبلی سری آیفون های اپل از قابلیت Dynamic Range پشتیبانی می‌کردند اما آیفون 11 پرو این ویژگی را به صورت پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. پشتیبانی از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ 120 هرتزی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که مربوط به صفحه نمایش آیفون 11 پرو می‌شوند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین می‌گوییم که تمام این قابلیت ها منجر به ارائه یک تصویر شاداب‌تر، شارپ‌تر و دقیق‌تر می‌شوند.

در بررسی آیفون 11 پرو به وضوح مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی فوق‌العاده است. محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود واقعا شارپنس و شادابی بالایی دارد و کاملا زنده به نظر می‌آید. رنگ ها به شکل عالی از هم تفکیک شده‌اند و واقعی و زیبا به نظر می‌آیند. صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند به ماکسیم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و حتی با تنظیم شدت روشنایی دستگاه بر روی 80 درصد هم با هیچ مشکلی رو به رو نشد.

پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم از دیگر ویژگی هایی است که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای متفاوت در iPhone 11 Pro قابل استفاده است و مثل نسخه های قبلی نیازی به افزایش فشار انگشت برای فعالسازی ندارد و صرفا با نگه داشتن چند صدم ثانیه‌ای انگشت بر روی آیکون برنامه های مختلف قابل استفاده خواهد بود. پس به طور کلی اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

نرم افزار

 یکی از مزیت های اصلی که آیفون های اپل نسبت به گوشی های اندرویدی دارند مربوط به انحصاری بودن سیستم عامل آن ها می‌شود که تجربه‌ای ناب‌تر را برای کاربران این محصول به ارمغان می‌آورد. طبیعتا iPhone 11 Pro اپل هم از این قاعده مستثنی نیست! این گوشی به طور پیش فرض از iOS 13 بهره‌مند شده و بدون تردید حداقل تا 4 سال آینده تمام آپدیت های سیستم عامل iOS را بدون کم و کسری و از همه مهمتر تاخیر دریافت می‌کند. سیستم عامل iOS 13 به صورت کامل روان و بهینه روی آیفون 11 پرو راه اندازی شده و هماهنگی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری گوشی در حین استفاده از آن به وضوح قابل درک است. در بررسی آیفون 11 پرو سرعت عمل عالی بستر نرم افزاری آن به وضوح قابل درک بود.

با آیفون 11 پرو به راحتی می‌توانید کارهای روزمره‌ای مثل وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره را انجام دهید و با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نشوید. سیستم عامل iOS مجموعه‌ای از قابلیت های گوناگون را در اختیارتان قرار می‌دهد و برای استفاده هرچه بهتر از آن باید یک اپل آیدی (Apple ID) را در آیفون خود فعال کنید. برای آشنایی با نحوه ساخت اپل آیدی به مطالعه مقاله "آموزش ساخت اپل آیدی رایگان 2019: چگونه Apple ID بسازیم؟" بپردازید. اپل در iOS 13 یک حالت Dark Mode اختصاصی را هم ارائه می‌کند که با فعالسازی آن پس زمینه گوشی تاریک خواهد شد تا در زمان هایی مثل شب استفاده از موبایل آزاردهنده نباشد و به چشم کاربر آسیبی وارد نکند. اپل حتی امکان زمانبندی فعال شدن خودکار این قابلیت را هم در منوی تنظیمات iOS 13 ارائه کرده است.پس به صورت کلی باید اینطور گفت که گوشی آیفون 11 پرو مثل دیگر آیفون های اپل از نظر نرم افزاری و سیستم عامل یک گوشی بسیار عالی است که هماهنگی مابین سخت افزار و نرم افزار آن سبب می‌شود تجربه کاربری عالی برای استفاده کنندگان از این گوشی به ارمغان آورده شود. بنابراین اگر روان بودن بستر نرم افزاری گوشی و همچنین دریافت آپدیت های طولانی مدت و بی‌وقفه اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو اپل می‌تواند یکی از بهترین گوشی های فعلی باشد که قادر به خرید آن خواهید بود.

دوربین

همان طور که ذکر شد سال ۲۰۱۹ آیفون برای اولین بار دوربین‌های سه‌گانه را بکار‌گرفته است. این ماژول عملکرد عالی داشته تا جایی که می‌توان گفت حتی برای استاندارد‌های آیفون نیز این دوربین بسیار جاه‌طلبانه در نظر گرفته می‌شود. هر سه این لنزها ۱۲ مگاپیکسلی بوده؛ اما هر کدام به منظور کسب بهترین نتیجه به لنزهای متفاوتی مجهز شده‌اند. همانند نسخه‌های قبلی در این مدل نیز دوربین تله فوتو زوم اپتیکال ۲ برابر را برای آن به ارمغان آورده؛ اما در آیفون ۱۱ پرو دریچه دیافراگم نسبت به نسخه‌های قبلی (از ƒ/۲٫۴ به ƒ/۲٫۰)بزرگتر شده است. در نتیجه عملکرد آن در نور کم ارتقاء پیدا کرده است. همچنین دوربین اولتراواید آن نیز زاویه دیدی برابر با ۱۲۰ درجه را به ارمغان آورده که معادل زوم ۵ برابر است.

تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد؛ تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است.

باتری گوشی ایفون 11 پرو

در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت 3046 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود 388 میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون 11 پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر 18 واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون 11 پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کنید و ظرف 60 دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون 11 پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو هستند.

کلام آخر

آیفون 11 پرو یکی از اخیرترین تلفن های کوچک اما عالی موجود است. و این که همه موارد این گوشی عالی است، اتفاق کوچکی نیست. شما به بهترین وجه ممکن می توانید بهترین دوربین های یک تلفن همراه با عملکرد در حد کلاس پیشرو و صفحه نمایش اولد که اکثر تلفن های اندرویدی از آن برخوردار هستند را خریداری کنید.

تنها عیب آیفون 11 پرو حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و باتری آن است، و باتری در عین حال خوب است، اما هنوز هم از آیفون 11 و 11 پرو مکس عقب تر است.

اگر این موارد دغدغه شما هستند می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر و استقامت باتری بالاتر روی آیفون 11 پرو مکس سرمایه گذاری کنید. اما خرید آیفون 11 معمولی نیز برای کسانی که مایل به دوربین های عالی در یک پکیج فشرده و جمع و جور تر هستند، بسیار ارزشمند می باشد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون 11 پرو ,گوشی Iphone 11 Pro ,خرید ایفون 11 پرو ,قیمت ایفون 11 پرو ,بررسی ایفون 11 پرو, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 75 تاريخ : يکشنبه 29 تير 1399 ساعت: 20:52

گوشی ایفون SE

گوشی آیفون SE 2020 جدیدترین آیفون اپل است. درست حدس زدید، یک ایفون SE اپل دیگر و مجدد یک نسخه ویژه. حتی با آن که استفاده از صفت «نسخه کوچکتر» بیشتر مناسب بود و نسل دوم درست مانند مدل ابتدایی آیفون SE حتی با آن که از آن بزرگتر بوده کوچک و همچنین ویژه است، چون ورود این آیفون به بازار هر 4 سال یک مرتبه رخ می‌دهد.

ما مطمئن هستیم اهالی کوپرتینو برای رونمایی از این گوشی در ماه مارس مراسم عالی را برنامه‌ریزی کرده بودند، ولی کووید 19 همه چیز را به هم ریخت و چنین برنامه‌هایی ناگهان به باد هوا رفت!

آیفون جدید با هیاهوی کمتر در وب‌سایت شرکت آمریکایی معرفی و ناگهان مشهور شد، چون نه تنها ارزان‌ترین آیفونی محسوب می‌شود که تا حالا ساخته شده است، بلکه همچنین یکی از جذاب‌ترین پیشنهادهای خرید با قیمت عالی است. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

صفحه نمایش گوشی Iphone SE

آیفون SE 2020 دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع Retina IPS LCD است. همانطور که گفته شد این صفحه نمایش تا 60 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. صفحه نمایش این آیفون دارای رزولوشن 750 در 1334 پیکسل است که در نتیجه تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ حاصل می شود. طبیعی است که در گوشی با چنین قیمتی از صفحه نمایش اولد و یا سوپر رتینا استفاده نشود اما همین صفحه نمایش نیز کیفیت بسیار بالایی دارد که شاید تنها گوشی های سطح بالای بازار و یا دیگر آیفون ها بتوانند کیفیتی بالاتر از این کیفیت را ارائه کنند.

آیفون SE 2020 نیز همچون سایر آیفون های مدرن از True Tone در صفحه نمایش خود پشتیبانی می کند. این قابلیت باعث می شود نور هایی که به صفحه نمایش می تابد، همچون نور آفتاب یا نور لامپ، کمتر بازتاب پیدا کند و در عوض نور خود صفحه نمایش به صورت فشرده تر و بهتر به چشم برسد. این قابلیت که از طریق سنسور نور شش کاناله اعمال می شود نه تنها کیفیت و روشنایی صفحه نمایش را به شدت بهبود می بخشد بلکه برای چشم نیز بسیار خوب بوده و باعث می شود در استفاده های طولانی از گوشی، چشمتان کمتر اذیت شود. تنها موردی که در صفحه نمایش آیفون SE 2020 نیاز است بهبود پیدا کند، روشنایی است که اگر بیشتر بود بهتر بود اما با این حال روشنایی 625 نیتی این گوشی از آن از آیفون 7 بیشتر است اما در مقابل روشنایی 800 نیتی آیفون 11 پرو مکس چیزی برای گفتن ندارد.

سخت افزار و نرم افزار

آیفون SE 2020 دارای سخت افزاری مشترک با آیفون 11 پرو مکس است! همین جمله که آیفون SE 2020 است تا دریابیم از نظر سخت افزار با چه غولی روبرو هستیم. اپل در این آیفون خود از جدید ترین چیپست ساخت خود یعنی A13 Bionic با معماری 7nm+ استفاده کرده است. این چپست شش هسته ای است به گونه ای که دو هسته با قدرت 2.65 گیگاهرتز از نوع لایتنینگ و 4 هسته با قدرت 1.8 گیگاهرتز از نوع تاندر وجود دارد. این گوشی همچنین به پردازنده  مخصوص اپل یعنی Apple GPU (4-core graphics) استفاده می کند. تنها تفاوت سخت افزاری این گوشی و آیفون 11 ها به مقدار حافظه رم بر می گردد به گونه ای که آیفون SE 2020 دارای 3 گیگابایت حافظه رم است و برادران بزرگترش از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می کنند. اما نکته مهم این است که با وجود صفحه نمایشی با کیفیت پایین تر، وجود همین مقدار رم نیز کفایت می کند. آیفون جدید اپل در سه حجم حافظه داخلی عرضه می شود که شامل 64، 128 و 256 گیگابایتی می شود و طبیعتا با افزایش میزان حافظه، قیمت نیز دستخوش تغییر می شود به گونه ای که قیمت نسخه 64 گیگابایتی به 400 دلار، نسخه 128 گیگابایتی به 450 دلار و نسخه 256 گیگابایتی به 550 دلار می رسد.

آیفون SE 2020 بسیار سریع است به گونه ای که از آیفون 8 نیز بسیار قدرتمند تر است. وجود چنین سرعت و قدرت بالای سخت افزاری باعث شده اجرای سنگین ترین بازی های روز دنیا برای این آیفون بسیار ساده بوده و هیچ فشاری به آن وارد نکند. شما می توانید انواع بازی های روز همچون Call of Duty Mobile، PUBG و… را با آیفون اس ای 2020 با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید و سرعت بالا و بدون هیچ لگ و تاخیری از آنها لذت ببرید.

همچنین بهبود قدرت سخت افزاری باعث بهبود عملکرد دوربین نیز شده است چرا که قدرت و سرعت پردازش عکس ها نیز افزایش پیدا کرده است. برای اینکه مطمئن شویم آیفون SE 2020 به اندازه آیفون 11 ها قدرتمند است به سراغ اپلیکیشن محبوب iMovie رفتیم و خواستیم یک ویدئوی 4.5 دقیقه ای با کیفیت 1080p را فشرده کنیم. همانطور که حدس می زدیم آیفون اس ای توانست با همان سرعت آیفون 11 این کار را انجام دهد این در حالی است که قیمت این گوشی به مراتب کمتر از پرچمداران اپل است. ما همچنین این تست را با آیفون 8 پلاس انجام دادیم و نتیجه گرفتیم که آیفون SE 2020 این کار را بسیار سریعتر انجام می دهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت مشتریان با خرید این گوشی، صاحب برترین سخت افزار های اپل خواهند شد. به جز تست بالا، ما تست هایی برای کاربری روزمره نیز با این آیفون انجام دادیم. آیفون SE 2020 در تمامی تست ها سربلند بود و در طول روز شاهد لگ و تاخیر و مشکلاتی از این دست نبودیم.

گوشی Iphone SE

دوربین

دوربین آیفون SE قابلیت هایی شبیه به دوربین آیفون 8 دارد، اما وقتی در کنار پردازنده A13 و iOS 13  قرار می گیرد، قابلیت هایی ایجاد می کند که قابل رقابت با بهترین دوربین های گوشی هست و حتی می تونه با دوربین اصلی آیفون 11 مقایسه بشه. دارای HDR هوشمند، قابلیت فیلم برداری سریع و حالت پرتره هست که این قابلیت ها برای یه گوشی 399 دلاری واقعا خاص تلقی میشن.

دوربین اصلی آیفون SE یه لنز 28 mm f1.8 داره در صورتیکه آیفون 11 دارای دوربین اصلی با زاویه دید عریض و لنز 26 mm f/1.8 و دوربین با زاویه دید فوق عریض با لنز 13mm f/2.4 هست. درسته که دوربین آیفون 11 بهتر هست، اما این دلیل نمیشه که از قابلیت های دوربین آیفون SE چشم پوشی بشه.

وقتی عکس های گرفته شده با دو گوشی رو با هم مقایسه کنید متوجه میشید که تشخیص اینکه با کدام دوربین گرفته شده اند واقعا سخته، حتی اگه اون ها رو در ابعاد بزرگتری از صفحه نمایش با هم مقایسه کنید.

هر دو گوشی دارای قابلیت پرتره هستن و نتایج عکس برداری با هر دو هم عالیه. آیفون 11 قابلیت عکس برداری پرتره از انسان و حیوان رو داره، اما آیفون SE مانند آیفون XR (قیمتت در سایت اپل 599 دلار)، فقط می تونه از انسان عکس پرتره بگیره. فقط زمانی که خیلی از نزدیک نگاه کنید مشخص میشه که عکس پرتره آیفون 11 از جزییات بیشتری برخورداره.

باتری گوشی Iphone SE

باتری به کار گرفته شده در گوشی آیفون SE دارای ظرفیت بیشتری نسبت به باتری 5S می‌باشد. در واقع گوشی مورد بررسی ما دارای باتری 1,624mAh بوده و مدل 5S از باتری 1,560mAh بهره می‌برد. این افزایش ظرفیت در حالی است که ابعاد گوشی کوچکترین تغییری نکرده است.

ویژگی جدیدی که به سیستم‌عامل iOS در نسخه 9 اضافه شده، حالت Low-Power می‌باشد و به شما اجازه می‌دهد که با کاهش انرژی باتری به 20 درصد، این حالت را فعال کرده تا میزان مصرف باتری کمتر شود.علاوه بر اینکه طول عمر باتری گوشی در حالت استفاده نرمال از دستگاه مناسب است، در دیگر حالت‌ها نیز از تعادل خوبی در نتایج بهره می‌برد. برای مثال، طول عمر باتری در حالت مکالمه در شبکه‌های 3G برابر با 12 ساعت، وبگردی 13 ساعت و پخش ویدیو 14 ساعت می‌باشد. در کل می‌توان گفت طول عمر باتری آیفون SE از 6S و 5S بهتر می‌باشد.

جمع بندی

بسیاری از طرفداران آیفون بعد از معرفی آیفون 6 با صفحه نمایش بزرگ تر سرخورده شدند و به اپل برای تولید آیفونی بزرگ خرده گرفتند. البته ناگفته نماند که تعداد بسیار زیادی از طرفداران اپل نیز از اینکه می توانستند محتوای گوشی هوشمند خود را روی یک صفحه نمایش بزرگ تر مشاهده کنند بسیارخوشحال شدند. به هر حال اپل برای اینکه بتواند دل آن تعداد از هواداران ناراضی خود را به دست بیاورد، این آیفون را روانه بازار کرد. اگر شما جزو آن دسته از هواداران ناراضی اپل هستید و تا کنون آیفون 5s خود را به آیفون 6 یا 6s ارتقا نداده اید، این محصول برای شما ساخته شده و نباید در خرید آن شک کنید. اما اگر از کاربران آیفون 6 باشید، به هیچ عنوان نباید به این گوشی سوئیچ کنید، زیرا استفاده از گوشی هوشمندی با صفحه نمایش بزرگ به طور حتم شما را بد عادت کرده است و به سختی می توانید به صفحه نمایشی کوچک تر عادت کنید و در برخی مواقع این امر غیر ممکن خواهد بود.

اگر هم اولین بار است که می خواهید وارد دنیای iOS شوید، این گوشی در صورتی برای شما مناسب است که پیش از این از گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ استفاده نکرده باشید. برای اطلاع از قیمت گوشی ایفون کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون SE ,بررسی ایفون SE ,خرید ایفون SE ,قیمت ایفون SE , نویسنده : مهران goshikala بازدید : 79 تاريخ : يکشنبه 29 تير 1399 ساعت: 20:00

گوشی ردمی نوت 8

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 به یک نمایشگر بزرگ، یک چیپست سریع، یک دوربین خوب و البته یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده. تمامی این مشخصات داخل یک بدنه محکم با قیمت پایین قرار دارد.این گوشی یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی با دقت فول اچ‌دی پلاس و بریدگی قطره‌ای شکل دارد و تفاوت آن با نمایشگر نوت 7 پشتیبانی از استاندارد HDR10 است.

چیپست نیز ارتقاء یافته است و جای مدل اسنپ‌دراگون 660 را 665 گرفته است. به نظر ما تفاوت زیادی در سطح عملکرد به وجود نمی‌آورد، ولی با این حال یک مدل جدیدتر و از نظر مصرف توان کارآمدتر است.تغییر دیگر در بخش دوربین است که در کنار لنز اصلی 48 مگاپیکسل حالا دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل و یک حسگر عمق‌سنج 2 مگاپیکسل قرار می‌گیرد و همچنین کاربر می‌تواند فیلم‌های 4K ضبط کند.اینطور نیست که ردمی نوت 8 یک میان‌رده عالی باشد ولی گزینه‌های متعددی را تیک می‌زند. این گوشی هیچ کم و کاستی ندارد، البته اگر ضد آب نبودن را حساب نکنیم!با این مقدمه قصد داریم در این مطلب گوشی شیائومی ردمی نوت 8 را نقد کنیم. بنابراین تا انتها همراه ما باشید. برای اطلاع از قیمت ردمی نوت 8 کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8

صفحه نمایش

نمایشگر ردمی نوت ۸ کمی از مدل پرو کوچک‌تر است اما از همان طراحی ناچ، رزولوشن و حفاظت مشابه استفاده می‌کند. در پشت گوریلا گلس ۵، نوت ۸ شیائومی صفحه‌نمایشی ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p دارد و به خاطر پنل کوچک‌تر، فشردگی آن نسبت به نوت ۸ پرو کمی بیشتر است و تصویر نهایی بهتری را حاصل خواهد کرد‌. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر قابلیت پشتیبانی از HDR10 است که میان گوشی‌های هوشمند LCD واقعا قابلیت کمیابی می‌باشد.

شیائومی با ردمی نوت ۸ نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ را تضمین کرده و ما بعد از بررسی‌های مختلف با اطمینان می‌توانیم بگوییم که این ادعای شیائومی کاملا درست و حقیقی است. در بررسی‌های خود کمترین میزان روشنایی را ۴۷۳ نیت و با ترکیب با سیاه عمیق ۱۵۲۱:۱ کنتراست اندازه‌گیری کردیم.

البته اگر نور نمایشگر را در حالت اتومات رها کنید روشنایی بیشتری را دریافت خواهید کرد و حدودا تا ۶۳۰ نیت این روشنایی بالا می‌رود. شیائومی سه تنظیمات کنتراست متفاوت را ارائه می‌دهد. با روشن گذاشتن حالت خودکار به نظر می‌رسد که خروجی صفحه‌نمایش برای دقت در فضای sRGB تنظیم شده است و ما دقت متوسط deltaE 5.4  را برای آن اندازه‌گیری کردیم.

تنها حالتی که به شما اجازه می‌دهد اشباع رنگ را انتخاب کنید همین مد می‌باشد (پیش فرض، گرم، خنک). برای حالت پیش فرض این اندازه به deltaE 3.8 خواهد رسید.

انتخاب حالت گرم به میزان قابل توجهی رنگ آبی را کاهش خواهد داد اما دقت کلی را چندان بالا نمی‌برد. تنظیمات کنتراست استاندارد نیز برای فضای رنگی sRGB تنظیم شده و deltaE اندازه‌گیری شده برای آن ۱.۹ می‌باشد که نشان دهنده یک نمونه عالی است.

سخت افزار

قلب تپنده Redmi Note 8 یک چیپست اسنپدراگون 665 است. این چیپ در اواسط 2019 معرفی شد و در چند اسمارت فون دیگر هم استفاده شده که یکی از آن ها Mi A3 این شرکت است. این چیپ نسبت به اسنپدراگون 660 استفاده شده در Redmi Note 7 بهبود های اندکی به خود دیده است که در ادامه راجع به تفاوت ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

اسنپدراگون 665 با پروسه تولید 11 نانومتری کم مصرف تر توسعه یافته که در مقایسه با فرایند 14 نانومتری 660، مصرف انرژی بهینه تری دارد. البته پردازنده های آن مثل SD660 است: یک ترکیب هشت هسته ای متشکل از چهار هسته Kryo 260 Gold (مشتقی از Cortex-A73) با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 260 Silver (مشتقی از Cortex_A53) با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز. نکته جالب اینجاست که پردازنده های بزرگتر، در واقع 200 مگاهرتز ضعیف تر از چیپست ردمی نوت 7 هستند.

یک پردازنده گرافیکی جدید Adreno 610 هم پردازنده اصلی را همراهی میکند که متاسفانه چندان قوی تر ا Adreno 512 نسل قبلی نیست. این پردازنده عملکرد پردازشی مشابهی را با 20 درصد مصرف انرژی کمتر به نمایش میگذارد.

البته این چیپست یک DSP و ISP جدید برای دوربین 48 مگاپیکسلی پشتی دارد ولی مودم آن با S660 مشابه است. 

دوربین

با Xiaomi Redmi Note 8 با خیال آسوده و با کمترین هزینه می‎توانید عکاس حرفه‎ای باشید. گول وزن 190 گرمی و ابعاد 158.3 در 75.3 در 8.4 میلی متری مختصر و مفیدش را نخورید، این اسمارتفون تازه نفس شیائومی مجهز به 4 لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی است تا حجت را برای عکاسی موبایلی تمام کند.سنسور 48 مگاپیکسلی، تا قبل از ورود ورژن Pro این مدل به بازار رقابت، قدرتمندترین سنسور تعبیه شده در موبایل های هوشمند بود اما ردمی نوت 8 پرو آمد و با سنسور 64 مگاپیکسلی خود همه معادلات را برهم زد.

اما در نهایت Xiaomi Redmi Note 8 و ردمی نوت 8 پرو هر دو سردمدار موفقیت در عکاسی موبایلی به حساب می‎آیند. لنز 48 مگاپیکسلی، یک لنز واید با دریچه دیافراگم f/1.8 است که در برابر تاری و نویز عکاسی در شب، قد علم کرده است. لنز 8 مگاپیکسلی هم به سبب گستره دید بالا، یک لنز فوق واید و دو لنز بعدی لنزهای ماکرو و تشخیص عمق می‎باشند تا بوکه های هنرمندانه را مهمان گالری موبایل هوشمند شما نمایند. داخل بردیگی نمایشگر هم یک لنز 20 مگاپیکسلی تعبیه شده است که نور را با فرمول f/2.0 به سنسور می‎رساند و احتمالا به عکاسی در شب کیفیت می‎بخشد.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی این گوشی در حقیقت تصاویری با وضوح 12 مگاپیکسل با جزئیات بسیار زیاد با دامنه داینامیک گسترده می تواند ثبت کند .البته یک حالت اختصاصی 48 مگاپیکسلی هم وجود دارد که هیچ فایده ای نخواهد داشت و توصیه نمی شود از آن استفاده کنید. البته وجود چنین سنسور بزرگی یک مزیت هم دارد و آن این که بدون وجود یک دوربین تله فوتو ،هنوز می توانید عکس هایی با زوم دو برابر خوبی بگیرید

سنسور زاویه باز این گوشی هم عملکرد قابل قبولی دارد و شاید یکی از بهترین سنسورهای باز در بین گوشی‌های میان‌رده باشد. تفاوت زیادی میان ثبت رنگ‌ها به وسیله این سنسور با سنسور اصلی دوربین گوشی مشاهده نخواهید کرد. هر دو سنسور کمی عکس‌ها را درخشان‌تر از چیزی که مشاهده می‌کنید، ثبت می‌کنند. باید به این موضوع اشاره کنیم با توجه به پولی که برای این گوشی پرداخت می‌کنید، دوربین آن عملکرد بسیار خوبی دارد.

سنسور ماکرو یکی از ویژگی‌های جذاب این تلفن همراه هوشمند است. با این سنسور می‌توانید از فاصله بسیار نزدیک عکاسی کنید. با فاصله دو سانتی‌متری از سوژه مورد نظر می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت کنید. البته این سنسور نمی‌تواند عکس پرجزییاتی ثبت کند، اما به شما اجازه می‌دهد که عکس‌های خلاقانه و جذابی از زاویه‌های مختلف ثبت کنید. عملکرد سنسور ماکرو این گوشی زمانی نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند که از آن در محیط‌هایی با نور کم استفاده می‌کنید. به راحتی می‌توانید از آیتم‌های مختلف در شرایط نوری مختلف با این سنسور عکاسی کنید. استفاده از سنسور تشخیص عمق میدان هم باعث شده بتوانید عکس‌‌های پرتره خوبی ثبت کنید. البته نباید عکس‌های پرتره این گوشی را با پرچم‌دارهای بازار مقایسه کنید.

قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، HDR، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره و همچنین ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8

برای ردمی نوت ۸ پرو باتری‌ای با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که عملکرد تقریبا خوبی در این گوشی از خودش نشان می‌دهد. با استفاده معمولی از باتری این گوشی می‌توانید ۱ روز و نیم بدون نیاز به شارژ کردن با آن کار کنید و در صورتی که استفاده سنگینی داشته باشید بعد از ۱ روز باید گوشی را شارژ کنید.

اگر در مواقع ضروری نیاز به شارژ بیشتر برای باتری گوشی خودتان دارید به کمک قابلیت Battery Saver می‌توانید این زمان را افزایش دهید. با فعال شدن این حالت عملکرد برنامه‌ها در پس زمینه محدود می‌شود و برنامه‌هایی که در بکگراند باز هستند به صورت اجباری بسته می‌شوند که در مصرف کمتر انرژی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

 

کلام آخر

ردمی نوت 8 گوشی‌ای از نظر قیمت گوشی‌ای پایین‌تر از رده میان رده‌هاست که به آن‌ها گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه یا اقتصادی می‌گوییم. این گوشی در بخش خوش دستی با رقبایش فاصله دارد و به خصوص بیرون زدگی لنز دوربین اصلی و لبه‌های تخت قاب پشت و جلو سبب این شده‌اند که گوشی خوش دست نباشد. در عوض جنس بدنه‌ای که در این گوشی می‌بینیم فراتر از حد انتظار است و طراحی لوکسی هم دارد. صفحه‌نمایش، باتری، دوربین و سخت افزار برای یک گوشی مقرون‌به‌صرفه کاملا مطلوب است.

این محصول شیائومی مناسب کسانی است که به دنبال خرید محصولی خاص و متفاوت در این رده قیمتی هستند و از گوشی انتظاری کاملا در حد قیمتی که برایش می‌پردازند دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی شیائومی ردمی نوت 8 ,بررسی ردمی نوت 8 ,خرید ردمی نوت 8 ,قیمت ردمی نوت 8 ,مشخصات ردمی نوت 8, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 71 تاريخ : شنبه 21 تير 1399 ساعت: 18:17

گوشی گلکسی z فلیپ

سال گذشته سامسونگ با معرفی گلکسی فولد همه را شگفت زده کرد. البته چند ماهی طول کشید تا پس از کار کردن با این گوشی از نقص ها و مشکلات آن آگاه شویم. با این حال سامسونگ فهمید که این گوشی یکی از گوشی هایی است که می‌تواند صنعت گوشی سازی را برای همیشه تغییر دهد. گلکسی Z Flip دستگاه تاشو نسل دوم سامسونگ است که راه برادر خود یعنی گلکسی فولد را ادامه می‌دهد. این محصول از هر جهت یک دستگاه منحصر به فرد است که این بار خود را با فناوری صفحه نمایش انعطاف پذیر ترکیب می‌کند.

صفحه Amoled دارای یک برش سوراخ مانند یا پانچ در بالای صفحه برای دوبین سلفی 10 مگاپیکسلی است و دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی نیز در پشت دستگاه قرار گرفته است. گلکسی زد فلیپ همچنین برخی از ویژگی های شارژ پرچم دارهای سامسونگ نظیر شارژ بی سیم و شارژ معکوس را نیز در خود دارد. هرچند که باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری برای این گوشی کمی کوچک به نظر می‌رسد. گلکسی زد فلیپ در جلوی نمایشگر پیشرفت های جدیدی را مشاهده می‌کند، همچنین یک ماده محافظ در مقابل نمایشگر قرار دارد که سامسونگ آنرا UTG یا Ultra Thin Glass می‌نامد. این شیشه با همان مواد پلیمری گلکسی فولد محاظت می‌شود پس هنوز به اندازه گوشی معمولی گوریلا گلس شما در برابر خراش مقاوم نیست. برای اطلاع از قیمت گوشی z فلیپ کلیک کنید و در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی z فلیپ

نمایشگر

در مورد نمایشگر اصلی این گوشی باید بگوییم یک پنل نمایش ۶.۷ اینچ با دقت ۱۰۸۰ در ۲۶۳۶ پیکسل است. این نمایشگر تراکم پیکسلی بسیار خوب ۴۲۵ پیکسل در هر اینچ را دارد و با توجه به تجربه شخصی دیدن این گوشی باید بگوییم دقت پایین نمایشگر اصلا مشکل خاصی نیست.

نکته مثبت استفاده از پنل‌های نمایش جدید سامسونگ یعنی Dynamic AMOLED است. یعنی از مزایای کامل کنتراست عالی، رنگ‌های زنده و میزان روشنایی بالا لذت می‌برید. حتی در کنار آن‌ها از استاندارد جدید +HDR10 پشتیبانی می‌شود.

بنابراین دقت پایین را کنار بگذاریم، نمایشگر گوشی گلکسی Z Flip تجربه‌ای در حد یک پرچم‌دار را در زمینه مولتی مدیا فراهم می‌کند. گرچه در مقایسه با خانواده اس ۲۰ باید بگوییم خبری از نرخ تازه‌سازی تصویر  ۱۲۰ هرتز نیست.

ولی با توجه به این که پس از مدت‌ها تازه از چنین قابلیتی در نمایشگرهای معمولی سامسونگ استفاده شده است، کمی رویاپردازی است همین الان انتظار استفاده از آن را روی یک نمایشگر تاشو نیز داشته باشیم.

با آن که نمایشگر این گوشی از نظر فنی و کیفیت عالی است، ولی احساس می‌کنیم در مورد طراحی آن باید چند نکته را بگوییم.

با وجود پیشرفت فناوری در مقایسه با دوران گلکسی فولد، ظاهرا پنل‌های نمایش تاشو همچنان در اطراف لبه‌ها به راهکارهای حفاظتی زیادی نیاز دارند. به همین دلیل است که در جلوی Z Fold حاشیه اطراف نمایشگر نسبتا ضخیم کاملی را می‌بینیم.

همین حاشیه همچنین باعث ایجاد یک لبه قابل توجه و تفاوت در ارتفاع بین بدنه و پنل واقعی می‌شود. متاسفانه در این بخش چند امتیاز از بحث طراحی باید کم کنیم ولی وضعیت فعلی فناوری آن را اجبار کرده است.

جنبه مثبت ماجرا این است که این لبه نمایشگر باعث می‌شود گوشی بهتر در دست جا گیرد و به از بین بردن شکاف در زمان بسته بودن گوشی کمک می‌کند. همچنین احتمال این که دو بخش نمایشگر به یکدیگر مالیده شوند یا برخورد کنند را حذف می‌کند.

در مورد احساس کار با نمایشگر باید بگوییم متناقض بود. سامسونگ سطح نمایشگر Z Flip را تغییر داده است. روی این نمایشگر را یک فیلم شیشه‌ای فوق‌العاده نازک پوشانده است. طبق تجربه شخصی بخواهیم صحبت کنیم لغزاندن انگشت روی شیشه نمایشگر این گوشی در مقایسه با ظاهر پلاستیکی نمایشگر گلکسی فولد به مراتب ساده‌تر و روان‌تر است.

انتخاب جدید سامسونگ همچنین دوام نمایشگر را بیشتر کرده است. گرچه هنوز برای ارزیابی این ادعاها خیلی زود است.

دوربین

گلکسی زد فلیپ با دوربین دوگانه در قسمت پشتی، ادعایی برای رقابت با سایر پرچم‌داران امروزی ندارد و دوربین نمی‌تواند از عوامل اصلی فروش آن به شمار بیاید. اما با توجه به رده قیمتی محصول، این دوربین دوگانه باید کیفیت خوبی را در اختیار بگذارند.

به نظر می‌رسد که به دلایل محدودیت فضا، سامسونگ نتوانسته از حس‌گرهای جدید و بزرگی که در پرچم‌داران سری S20 بکار رفته، در این گوشی نیز استفاده کند و ساختمان دوربین این گوشی بیشتر شبیه به سری اس 10 می‌باشد.

درواقع اندازه پیکسل‌های حس‌گر اصلی، مشابه چیزی است که در حس‌گر اصلی سری اس 10 دیده بودیم، با این تفاوت که خبری از دیافراگم متغیر در کار نمی‌باشد.

برای گلکسی Z Flip دوربین دوگانه با حس‌گرهای 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. حس‌گر اصلی دارای لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 و پیکسل‌هایی با اندازه 1.4 میکرون می‌باشد که از فوکوس خودکار Dual-Pixel و لرزش گیر اوپتیکال پشتیبانی می‌کند.

حس‌گر دوم اما به یک لنز با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 مجهز شده است که زاویه دید 123 درجه‌ای را در اختیار می‌گذارد و اندازه پیکسل‌های این حس‌گر، 1.12 میکرون اعلام شده است.

در کنار این دوربین دوگانه، فلاش LED تک‌گانه به چشم می‌خورد و نمایشگر کوچک 1.1 اینچی در این قسمت می‌تواند برای ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی نیز بکار گرفته شود. دوربین سلفی اما مشابه چیزی که در سری اس 10 و نوت 10 دیده بودیم، از حس‌گر 10 مگاپیکسلی بهره می‌برد که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است.

سخت افزار

برخلاف سایر پرچم‌داران سامسونگ که در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون به بازار عرضه می‌شوند، گلکسی زد فلیپ تنها در یک نسخه با تراشه اسنپدراگون 855 پلاس، حافظه داخلی 256 گیگ از نوع UFS 3.0 و حافظه رم 8 گیگ روانه بازار شده است. شاید این تراشه آخرین نسخه اسنپدراگون در بازار نباشد؛ اما از قدت کاملاً کافی برخوردار بوده و تمام نیازهای کاربران را به نحو احسن، برطرف خواهد کرد.

تراشه اسنپدراگون 855 پلاس درواقع نسخه بهبودیافته اسنپدراگون 855 می‌باشد که در آن فرکانس پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی افزایش پیدا کره است. پردازنده مرکزی (CPU) این تراشه همانند تراشه‌های بالا رده امروزی از 8 هسته پردازشی در 3 کلاستر مختلف استفاده می‌کند. قدرتمند‌ترین کلاستر پردازشی درواقع از تک هسته Cortex-A76 بهره می‌برد که حداکثر فرکانس کاری آن، از 2.84 گیگاهرتز به 2.96 گیگاهرتز رسیده است.

دومین کلاستر قدرتمند نیز از سه هسته مشابه با کلاستر اول استفاده می‌کند، با این تفاوت که حداکثر فرکانس کاری آن‌ها، 2.42 گیگاهرتز می‌باشد. درنهایت نوبت به کلاستر سوم می‌رسد که از 4 هسته پردازشی Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند و مصرف بهینه‌تر را به همراه خواهد داشت.

بعد از پردازنده مرکزی، نوبت به پردازنده گرافیکی آدرنو 640 می‌رسد که از Vulkan 1.1 و گیمینگ HDR پشتیبانی می‌کند و در اسنپدراگون +855 ، فرکانس کاری آن به 700 مگاهرتز ارتقا پیدا کرده است.بمنچمارک های گرفته‌شده از این گوشی، نشان می‌دهند که گلکسی زد فلیپ با بهترین گوشی‌های سال 2019 برابری می‌کند و اختلاف کمی با پرچم‌داران 2020 دارد. این گوشی در استفاده روزمره، تجربه بسیار سریع و بدون لگی را در اختیار می‌گذارد و اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها در آن با بالاترین کیفیت انجام می‌گیرد.

باتری گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip

اگر چه این باتری برای ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت ارزشیابی شده است اما زد فلیپ دارای سیستم باتری دوگانه است مانند گلکسی فولد. یک باتری ۹۳۰ میلی آمپر ساعتی در نیمه بالایی گوشی وجود دارد و نیمه پایینی آن حاوی بسته بزرگتر ۲۳۷۰ میلی آمپر ساعتی است که در توزیع وزن تلفن کار خوبی را انجام می‌دهد. بر خلاف دیگر پرچمداران سامسونگ زد فلیپ تنها با حداکثر توان ۱۵ وات شارژ می‌شود. این گوشی از شارژ سریع بی سیم پشتیبانی میکند و همچنین دارای قابلیت شارژ‌ معکوس نیز هست. ما حداکثر یک روز و نیم توانستیم از باتری این گوشی کار بکشیم و بهتر است یک شارژر و یا پاور بانک همراه خود داشته باشید. در تست ویدیو این گوشی ۱۴ ساعت و۴۷ دقیقه، در وب گردی ۱۴ ساعت و ۱۲ دقیقه و در زمان مکالمه ۲۷ ساعت و ۵۵ دقیقه دوام آورد.

جمع بندی

گلکسی Z Flip و معرفی آن در کنار سری اس ۲۰ به اندازه کافی سوال به وجود می‌آورد و کاربران را گیج می‌کند. از یک طرف، منطقی است سرانجام کم‌کم ببینیم محصولات تاشو از نظر کیفیت ساخت دیگر امن هستند و آینده را احتمالا به خود اختصاص می‌دهند. ولی از سوی دیگر Z Flip را پرچم‌دارهایی احاطه کردند که فروش آن‌ها قطعی است و از توجه مستقیم به Z Flip یا فشار روی آن کم می‌کنند.

حداقل اگر از دیدگاه بازار نگاه کنیم. همچنین این گوشی کاملا متفاوت با سایر دستگاه‌های جدیدا معرفی شده سامسونگ است و احتمالا سهم کمی از بازار خواهد داشت. حتی می‌توانیم با خیال راحت فرض کنیم تعداد دستگاه‌های وارد شده به بازار گلکسی Z Flip در ابتدا خیلی کم خواهد بود.

اما از طرف دیگر، سامسونگ نسبت به این محصول تاشوی خود بسیار مطمئن است. بدون شک به مراتب بیشتری از گلکسی فولد. پیش‌فروش‌های این گوشی در حال حاضر شروع شده است و قیمت این گوشی در یک سطح با هیولایی مانند گلکسی اس ۲۰ اولترا قرار می‌گیرد. دو محصولی که نسل بسیار متفاوتی از کالاهای لوکس هستند. با این حال، اقدام سامسونگ عجیب به نظر می‌رسد.

حقایق بازار یا تصمیمات بخش روابط عمومی سامسونگ را کنار بگذاریم، Z Flips هیچ چیزی از یک محصول جذاب کم ندارد، یعنی چه از دیدگاه اندازه و شکل متفاوت و فناوری بهتر نمایشگر تاشو نگاه کنیم چه به سادگی از نظر زیبایی و طراحی، با یک گوشی دوست‌داشتنی روبرو هستیم.

در مورد عملکرد این دستگاه در قالب یک گوشی برای انجام کارهای روزانه کاربر بدون شک کاربران زیادی ممکن است از آن مطمئن نباشند و آینده بهتر این قضیه را نشان می‌دهد. خود ما نیز به زودی با نقد کامل این گوشی این موضوع را بررسی خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر و خرید کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی گلکسی z فلیپ ,خرید گوشی z فلیپ ,بررسی گوشی z فلیپ ,قیمت گوشی z فلیپ, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 76 تاريخ : شنبه 21 تير 1399 ساعت: 17:10

گوشی سامسونگ A51

گلکسی A51 جدیدترین گوشی میان رده سامسونگ است که جایگزین A50 بسیار محبوب می شود و طراحی جدیدتری را با حاشیه های کوچک و همچنین چند پیشرفت در دوربین به ارمغان می‌آورد.

به گزارش کسینوس و به نقل از Phonearena،  گوشی Galaxy A51با قیمتی در حدود ۳۵۰ دلار ، مقرون به صرفه است و بدون شک جزو محبوب ترین گوشی‌هایی است که سامسونگ در سال ۲۰۲۰ به فروش می‌رساند ، اما آیا این گوشی به اندازه Galaxy A50 فروش خوبی خواهد داشت و می‌تواند در مقایسه با دوربین پیکسل ۳A تصاویر بکری بگیرد؟ آیا قیمت گوشی A51 به صرفه است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A51

صفحه نمایش

سامسونگ با تولید انبوه نمایشگر های آمولد و تامین این قطعه سخت افزاری برای بسیاری از سازندگان گوشی هوشمند، به بلوغ کاملی در این زمینه دست یافته و محصولات این کمپانی در تمام رده های قیمتی، عموما از نمایشگر با کیفیتی برخوردار هستند. بنابراین می توان انتظار داشت که گلکسی A51 نیز مشابه نسل قبلی، نمایشگر بسیار خوبی داشته باشد.

جالب است بدانید که گلکسی A51 به عنوان اولین گوشی میان رده سامسونگ شناخته می شود که از نمایشگر آمولد سری Infinity-O استفاده می کند. این نمایشگر دارای اندازه 6.5 اینچی می باشد که با رزولوشن 1080×1400 تراکم پیکسلی بسیار خوب 405 ppi را در نسبت تصویر 20:9 در اختیار می گذارد.

در حالت خودکار (فعال بودن سنسور نور) حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی A51 به 590 نیت می رسد که تقریبا مشابه با نسل قبلی بوده و استفاده آسان در محیط های پر نور را در پی دارد. در حالت دستی اما حداکثر روشنایی این پنل به 400 نیت کاهش پیدا می کند که آن را در رده مشابهی با سایر میان رده های موجود در بازار قرار می دهد.

به صورت پیشفرض، نمایشگر گلکسی A51 در حالت رنگی Natural قرار گرفته است که فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد و در این حالت رنگ ها از دقت بالایی برخوردار هستند. اما یک حالت دیگر با نام Vivid در قسمت تنظیمات وجود دارد که با استفاده از آن، به شادابی رنگ ها افزوده می شود و فضای رنگی به DCI-P3 تغییر می کند.

کنتراست نمایشگر و عمق رنگ مشکی نیز با توجه به اولد بودن پنل، در سطح بسیار عالی قرار می گیرد و این نمایشگر از نسخه جدید Always On Display استفاده می کند که در آن محل حسگر اثر انگشت به طور مداوم به نمایش گذاشته می شود و همین موضوع استفاده از آن را آسان تر از گذشته می کند. زاویه دید نمایشگر هم با توجه به روشنایی بالای پنل و تکنولوژی آمولد، در سطح بسیار خوبی قرار می گیرد و در هنگام مشاهده نمایشگر از زوایای مختلف، تغییر آزار دهنده ای در دقت رنگ ها و شفافیت نمایشگر ایجاد نمی شود.

اگر بخاطر داشته باشید، یکی از اصلی ترین نقاط ضعف گلکسی A50، سنسور اثر انگشت آن بود که علاوه بر سرعت پایین در شناسایی انگشت، در تمامی مواقع نمی توانست احراز هویت را با موفقیت انجام دهد. در گلکسی A51 اما این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده و حسگر اوپتیکال این گوشی که در زیر نمایشگر قرار گرفته است، عملکرد قابل اتکاتری دارد و سرعت شناسایی آن نیز بهبود یافته است. البته باید در نظر داشته باشید که مشکلات مربوط به حسگر اثر انگشت A50 نیز بعد از ارسال آپدیت های نرم افزاری، تا حد زیادی رفع شده است.

نرم افزار

با توجه به اینکه گوشی A51 در ماه دسامبر سال 2019 رونمایی شده، جای تعجبی نیست که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی Android 10 در حالت پیش فرض روی آن نصب باشد و این مسئله می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار آید. رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ هم طبیعتا در کنار این سیستم عامل نصب و راه اندازی می‌شود. انتظار داریم سامسونگ تا 2 سال آینده از گوشی A51 پشتیبانی نرم افزاری به عمل آورد و آپدیت های اصلی اندروید و آپدیت های فرعی رابط کاربری خود را برای آن منتشر کند. اما بستر نرم افزاری گوشی چقدر بهینه، روان و کاربرپسند است؟ رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ در مقایسه با خیلی از رابط های اندرویدی دیگر به مراتب وضعیت بهتری دارد و حداقل ما با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کنیم.

رابط کاربر One UI 2.1 را نمی‌توان مطلقا یک رابط کاملا بهینه شده و درجه یک محسوب کرد اما در مقایسه با دیگر رابط های اندرویدی و به ویژه رابط کاربری شرکت هایی مثل هوآوی یا شیائومی می‌تواند بهینه تر محسوب شود. قابلیت های شخصی سازی و کاربردی مطلوبی هم در این رابط ارائه شده‌اند که امکان استفاده بهتر از دستگاه را فراهم می‌آورند. فعالسازی حالت فول اسکرین در گوشی A51 و تعامل با دستگاه از طریق دستورات اشاره‌ای می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان آورد چون در این حالت تقریبا از کل فضای صفحه نمایش گوشی استفاده خواهد شد.

 

در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که سامسونگ تغییراتی در دستورات اشاره‌ای حالت فول اسکرین گوشی ایجاد کرده است که مهمترین آن ها مربوط به نحوه بازگشت به عقب می‌شود. در اغلب گوشی ها ارائه این دستور اشاره‌ای با کشیدن انگشت از لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایش به سمت وسط ممکن می‌شود اما در گوشی A51 و رابط One UI 2.1 برای انجام این کار باید انگشت خود را در لبه زیرین صفحه نمایش قرار داده و به سمت پایین بکشید. از آنجایی که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات رابط کاربری گوشی شویم، از اشاره به موارد جزئی‌تر صرف نظر خواهیم کرد و صرفا در رابطه با میزان روان بودن بستر نرم افزاری گوشی صحبت می‌کنیم.

در گوشی Galaxy A51 ما به راحتی برنامه هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره را روی گوشی نصب و اجرا کردیم. انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، تماشای کلیپ های یوتیوب، برقراری تماس و غیره هم در گوشی به راحتی قابل انجام بود. بنابراین در مجموع بستر نرم افزاری گوشی عملکرد خوبی دارد و روان و نسبتا بهینه است. اگر برای انجام کارهای روزمره و عادی از آن استفاده کنید، تقریبا با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. به عقیده ما سامسونگ گلکسی A51 از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد و حداقل نیازهای یک کاربر عادی را بدون مشکل برطرف سازد.

دوربین

بدون تردید شرکت سامسونگ توانسته در زمینه دوربین گلکسی ای ۵۱ شگفتی‌ساز شود. همانطور که می‌دانید از مدتی قبل شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر ماژول L شکل دوربین بودیم و هم اکنون مشخص شد که واقعیت بوده‌اند.

گوشی جدید سامسونگ مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور ۵ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد. نباید از قابلیت‌های دوربین گلکسی ای ۵۱ همانند لایو فوکوس (Live Focus)، اسلوموشن، حالت شب (Night Mode)، پانوراما و HDR اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند تجربه تصویربرداری عالی را رقم بزنند.

توجه داشته باشید که وضعیت برای علاقه‌مندان به دوربین سلفی هم بد نبوده و شاهد قرارگیری سنسور قدرتمند ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم که از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

همانطور که می‌دانید، دوربین سلفی می‌تواند نقش یک ویژه کلیدی را ایفا کند، زیرا اکثر شرکت‌ها به دلیل مجهز نکردن گوشی های هوشمندشان به سنسور سلفی باکیفیت، دچار مشکلاتی همانند عدم موفقیت در کسب آمار قابل قبول فروش خواهد شد.

آیا سوالی درباره قدرت فیلمبرداری گلکسی ای ۵۱ دارید؟ ما سوال شما را با یک سوال دیگر پاسخ خواهیم داد؛ آیا امکان دارد چنین گوشی باکیفیتی از قابلیت فیلمبرداری ضعیفی بهره‌مند باشد؟ قطعا اینطور نیست و قدرت فیلمبرداری بالای آن، خیره‌کننده است.

باتری گوشی سامسونگ Galaxy A51

برای این گوشی میان رده باتری‌ای 4000 میلی‌آمپری در نظر گرفته شده که پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی هم در آن دیده می‌رود. عملکرد باتری کاملا قابل قبول است. مثل خیلی از گوشی‌های هوشمند امروزی اگر کار سنگینی از باتری نکشید 1 روز و نیم به شارژ نیاز پیدا نمی‌کند و اگر کاربر پر استفاده‌ای باشید انتهای روز مجبور به شارژ کردنش هستید. این گوشی می‌تواند به مدت 13 ساعت به طور مداوم ویدیوی فول اچ دی با نهایت روشنایی پخش کند که عدد خوبی برای یک میان رده به حساب می‌آید.

با پشتیبانی گوشی از شارژ سریع 15 واتی برای شارژ ای 51 از صفر تا 50 درصد به 48 دقیقه و برای رسیدن به شارژ 100 درصد به 114 دقیقه زمان نیاز دارید.

 

کلام آخر

بدون شک ای 51 را می‌توان یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار دانست که مدت زمان طولانی می‌توانید آن را دست بگیرید و کار کنید بدون اینکه خسته شوید. صفحه نمایش و نرم‌افزار کاملا به روز از برگ‌های برنده این گوشی هوشمند بین رقبایش هستند و دوربین هم عملکرد خوبی برای یک گوشی میان رده دارد. مهم‌ترین نقطه ضعف این گوشی هوشمند جنس پلاستیکی بدنه است که رقبایش در این زمینه عملکرد بهتری از خودشان نشان می‌دهند.

در مجموع اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند میان رده هستید که خوش دست بودن و نرم‌افزار به روز از مهم‌ترین فاکتورهای شما برای خرید حساب می‌رود Galaxy A51 می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار منطقی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی گلکسی A51 ,خرید گوشی A51 ,قیمت گوشی A51 ,بررسی گوشی A51 ,مشخصات گوشی A51, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 79 تاريخ : جمعه 20 تير 1399 ساعت: 21:12

گوشی سامسونگ S20 Ultra

محصولات سری سامسونگ گلکسی S20 را بایستی با دار و دسته اونجرز (انتقام‌جویان) مقایسه کرد، چرا که به‌خوبی توانستند در بحبوحه مشکلات فراوان امروزی، از هجوم کرونا و لغو MWC در خارج گرفته تا هجمه گسترده به سازنده‌اش در داخل، بالاخره به هر شکلی شده خودشان را به ایران رسانده تا حداقل در رسانه‌‌های کشورمان نیز هم‌گام با سایرین مورد نقد و بررسی قرار بگیرند.

از آنجایی هم که این حضور خیلی سخت بوده، پس اصلی‌ترین عضو آن‌ها که S20 اولترا است را برای بررسی برگزیدیم تا ببینیم سامسونگ بر روی این محصول گران قیمت خودش چه قابلیت‌هایی را کار گذاشته و آیا می‌تواند انتقامی سخت از سایر پرچم‌داران به‌خصوص در بخش دوربین بگیرد؟ با ما و بررسی این انتقام جوی بزرگ یعنی گوشی سامسونگ S20 Ultra همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20 Ultra

نمایشگر

سامسونگ در ساخت نمایشگرهای موبایل همواره از بهترین شرکت‌ها بوده و می‌توان آن را به نوعی پیشرو و مهمترین شرکت در حوزه نمایشگرهای OLED سایز کوچک دانست.

در ادامه روند ساخت بهترین نمایشگرهای موبایل امسال سامسونگ تلاش کرده تا در همه زمینه‌ها نمایشگرهای سری Galaxy S20 Ultra را به بهترین ویژگی‌ها مجهز کند.

برای اولین بار شاهد استفاده از نرخ بروزرسانی تصویر 120 هرتز در نمایشگر هستیم. ممکن است از خودتان بپرسید که این نرخ و تقابل آن با نرخ مرسوم 60 هرتزی در بروزرسانی تصویر نمایشگر روی یک دستگاه مانند گوشی هوشمند که لزوماً همواره در حالت نمایش ویدئوها و بازی‌ها نیست می‌تواند چه مزایایی داشته باشد؟

در پاسخ به این سوال باید به یک مورد غیرمنتظره اشاره کنیم. با فلاش بکی کوتاه باید به حرکت شرکت وان‌پلاس در سال گذشته و استفاده از نمایشگرهای 90 هرتزی روی گوشی وان‌پلاس 7 پرو اشاره کنیم که به ما نشان داد استفاده از نرخ بالاتر بروزرسانی تصویر تا چه حد باعث روان‌تر شدن و القای حس کیفیت بالاتر و دلپذیری بیشتر در تعامل و کار کردن با محیط کاربری دستگاه می‌شود.

در این حال سامسونگ که همیشه نشان داده خواستار بهترین‌ها در حوزه نمایشگر برای کاربران خود است این نرخ را ارتقا داده و برای اولین بار از یک نمایشگر با نرخ بروزرسانی تصویر قابل ارتقا تا 120 هرتز روی گوشی‌های خود استفاده نمود.

سامسونگ در مراسم معرفی این گوشی تصمیم گرفت تا آن را با نام تجاری Super AMOLED 2X صدا بزند که پسوند 2X در واقع به دو برابر شدن نرخ بروزرسانی تصویر اشاره دارد. به صورت پایه اگر شما با نرخ 120 هرتز بروزرسانی، با این نمایشگر کار کنید، جابجایی داخل منوها و هر گونه عملیاتی نیازمند تحلیل گرافیکی داشته باشد، به حالتی نرم‌تر و بسیار زیباتر نمایش داده می‌شود.

این حالت به قدری جذاب است که بعید است کاربری که آن را امتحان می‌‎کند به راحتی حاضر شود به نرخ مرسوم 60 هرتز قبلی برگردد و به همین خاطر باید گفت که 120 هرتز، آن حلقه مفقوده‌ای است که سال‌هاست نیاز به وجود آن در گوشی‌های هوشمند را احساس می‌کردیم و حالت سامسونگ شرایط استفاده از آن را برای ما فراهم کرده است.

دلیل این کار سامسونگ در واقع کاهش مصرف انرژی دستگاه است. با این کار میزان شارژ باتری مصرف شده مدیریت می‌شود تا استفاده از گرافیک نرم‌تر رابط کاربری قربانی بزرگتری به نام شارژ باتری نداشته باشد ولی با این حال باید در نظر داشته باشید که حتی رزولوشن FHD+ یا 2400 در 1080 پیکسل نیز به قدری زیاد است که نمایش محتوا روی نمایشگر غول‌پیکر 6.9 اینچی گلکسی اس 20 اولترا را برای شما از حالت عادی خارج نکند.

سخت افزار

گلکسی اس 20 اولترا هم مانند دیگر گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، در دو نسخه و با دو چیپست متفاوت روانه بازار می‌شود. نسخه مجهز به اسنپدراگون 865 در بازار چین و آمریکا و نسخه اگزینوس 990 در بازار دیگر نقاط جهان ارائه می‎شود. طبیعتاً نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، دارای چیپست اگزینوس 990 با پشتیبانی از شبکه 5G است.

اگزینوس 990 با معماری 7 نانومتری پلاس طراحی شده و دارای هشت هسته (2 هسته 2.73 گیگاهرتزی Mongoose M5، دو هسته 2.50 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G77 است. این پردازنده با 12-16 گیگابایت حافظه رم و 128-256-512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 همراه شده است. البته سامسونگ شیار سیم‌کارت هایبرید برای این دستگاه در نظر گرفته و در صورتیکه قصد استفاده از سیم‌کارت دوم را نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه MicroSD، فضای گوشی را افزایش دهید.

سخت‌افزاری که سامسونگ در گوشی گلکسی اس20 اولترا استفاده کرده است، به نوبه خود یک سخت‌افزار پرچمدار است. از گوشی گرانقیمتی مانند اس20 اولترا انتظار عملکردی در بالاترین سطح می‌رود و نتایج هم چیزی غیر از این را نشان نمی‌دهد. این موضوع را می‌توان به خوبی با مشاهده نتایج بنچمارک گوشی مشاهده کرد. البته باوجود آنکه امتیازات این گوشی در تست‌های بنچمارک بسیار خوب بوده، اما اس20 اولترا با چیپست اسنپدراگون 865 در مواردی بهتر از نسخه اگزینوس 990 عمل کرده است.

کهکشانی جدید سامسونگ در استفاده روزمره از گوشی تجربه بسیار لذت بخشی به کاربر ارائه می‌کند. سخت‌افزار قدرتمند این دستگاه با نمایشگر باکیفیت 120 هرتز آن  با در نرم‌افزار تند و تیز گوشی، حس استفاده از یک محصول گرانقیمت را به خوبی به شما منتقل می‌کند. ترکیب این مجموعه با یکدیگر، S20 Ultra را به یک گزینه عالی برای گیمینگ تبدیل خواهد کرد.

با اس 20 اولترا می‌توانید ساعت‌ها بدون کندی، لگ و هر مشکلی دیگری که در بازی تجربه کرده‌اید، با خیال راحت به بازی مشغول شوید. البته پس از مدتی، احتمالاً از گرم شدن دستگاه و نگرانی از بابت باتری گوشی بازی را رها خواهید کرد. اما حتی در صورت ادامه به آن هم با مشکلی از جهت اجرا یا افت فریم روبه‎رو نخواهید شد. این دقیقاً همان چیزی است که از گوشی گرانقیمتی مانند اس20 اولترا انتظار می‌رود.

دوربین

گلکسی اس 20 اولترا دارای مجموعه دوربین کاملا منحصر به فردی می باشد که از نظر برخی افراد، باید به عنوان اصلی ترین عامل فروش آن در مقایسه با دو گوشی دیگر سری اس 20 شناخته شود. بر آمدگی قسمت پشت دستگاه، یک سیستم هیولای تصویر برداری است که یکی از پیشرفته ترین سخت افزار ها را در دل خود جای داده است. در نگاه اول، این برآمدگی بزرگ، مجموعه 4 دوربین متشکل از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین 48 مگاپیکلی تله فوتو و دوربین 0.3 مگاپیکسلی ToF می باشد. اما اینکه هر یک ازدوربین ها چه قابلیت ها و ویژگی های جذابی دارند، مواردی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ابتدا از دوربین اصلی با سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی و لنز 26 میلیمتری واید با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اوپتیکال شروع می کنیم که یکی از جذاب ترینِ آن ها می باشد. سامسونگ الکترونیک به عنوان یکی از پیشروان فناوری نیمه هادی ها در دنیا، چندی پیش از حسگر 108 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL Bright HM1 رونمایی کرد. این حسگر با طیفی وسیعی از فناوری های تقویت کننده جذب نور، مثل nonacell ، Smart-ISO و HDR آنی، عکس های روشن تر و واضح تر 108 مگاپیکسلی به همراه ویدئوهای بسیار شفاف 8K با نرخ فریم 24fps را در شدیدترین شرایط نوری، در اختیار می گذارد.

حسگر ایزوسل Bright HM1 دارای اندازه 1/1.33 با 108 میلیون پیکسل 0.8 میکرونی می باشد که برای اولین بار با استفاده از فناوری بسیار پیشرفته نوناسل (nonacell) تصاویر روشنی را در محیط های کم نور در اختیار می گذارد. سال 2017 سامسونگ از فناوری tetracell برای آرایه 2×2 ها جهت تشکیل پیکسلی بزرگ تر رونمایی کرد که در آن، هر چهار پیکسل مجاور هم، با هم تشکیل یک پیکسل بزرگ می دادند.

نوناسل، نسخه پیشرفته تر تتراسل می باشد که آرایه پیکسلی 3×3 را به ارمغان می آورد. سنسور جدید HM1 با استفاده از آرایه نوناسل در ترکیب پیکسل های 0.8 میکرونی، می تواند تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بسیار بزرگ 2.4 میکرون به ثبت برساند که قدرت جذب نور این پیکسل ها، تا دو برابر بیشتر از حالت تتراسل می باشد. همچنین بد نیست داخل پرانتز به این موضوع نیز اشاره کنیم که این اندازه پیکسلی، مشابه اندازه پیکسلی سنسور 20 مگاپیکسلی بکار رفته در دوربین کامپکت سونی RX100 VII می باشد.

اندازه فیزیکی بزرگتر سنسور، به طور کلی چند مزیت به همراه دارد که یکی از اصلی ترینِ آن ها، قدرت جذب نور بیشتر می باشد. علاوه بر این، سنسور بزرگ تر، عمق میدان کمتری را پوشش می دهد که نتیجه آن، جداسازی بهتر سوژه از پس زمینه می باشد. به همین دلیل سنسور 1/1.33 اینچی اس 20 اولترا در کنار لنزی با دهانه دیافراگم f/1.8 می تواند افکت های بوکه بسیار حرفه ای تری را در دنیای موبایل ارائه دهد.

اما ممکن است شما در برخی موارد مانند عکاسی از مناظر با چشم اندازه های گسترده، به عمق میدان بیشتری نیاز داشته باشید و یا هنگام سوژه روی یک سوژه از فاصله نزدیک، بخواهید که تمام قسمت های آن در فوکوس باشد. از این رو در دوربین های حرفه ای، با کوچکتر کردن دیافراگم می توان به این اهداف نزدیک شد و سامسونگ نیز پیش از این با استفاده از ترفند دیافراگم متغیر در دوربین اصلی پرچمداران سابق خود، فکر این موضوع را کرده بود؛ اما در دوربین جدید خبری از دیافراگم متغیر در کار نمی باشد.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی S20 Ultra

گلکسی S20 اولترا با دارا بودن حجم ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بر قله حجیم بودن باتری‌های پرچم‌دار سامسونگ می‌ایستد، البته با توجه به ابعاد بزرگ‌تر نمایشگر نسبت به اسلاف پیشین، این ظرفیت چندان هم دور از ذهن نیست با این حال با توجه به ضخامت ۸.۸ ملی‌متری (سپر کاپیتان آمریکا را فاکتور بگیرید!)، بایستی جا دادن این باتری پر حجم در بطن دستگاه را هم ستود.

با توجه به فناوری نمایشگر و مصرف بهینه چیپست، انتظار کارایی خوبی هم از این باتری می‌رود. در تست‌های انجام شده، انتقام‌جوی ما می‌تواند تا بیش از ۱۸ ساعت به پخش مداوم ویدیو پرداخته (با روشنایی 50درصد) و نصف روز را هم به‌صورت متوالی با آن وب‌گردی کرد. البته این برای زمانی است که نرخ رفرش نمایشگر بر روی ۶۰ باشد و با تغییر آن به ۱۲۰ هرتز، تا ۲۰ درصد از ظرفیت باتری صرف این خوشگذرانی بیشتر خواهد شد.

نکته جالب دیگر برای پرچم‌دار غول پیکر سامسونگ، استفاده از شارژر سریع 25 واتی در جعبه و 45 واتی خارج جعبه است! البته این خارج جعبه را بایستی دست به جیب شده و جداگانه بخرید اما در تست‌های انجام شده همین نمونه 25 واتی به‌قدری خوب عمل می‌کند تا نخواهید به جیب مبارک فشار بیاورید. در تست‌های انجام شده در طی 30 دقیقه، این باتری حجیم نزدیک به دو سوم شارژ می‌شود که رقمی عالی‌ست. برای کامل شدن شارژ با توجه به آنکه در درصدهای بالاتر جهت ایمنی، این پروسه مقداری کندتر می‌شود، بایستی کمی بیشتر از یک ساعت را تحمل کنید.

گلکسی S20 اولترا از فناوری یو‌اس‌بی پاور دلیوری 3.0 هم به‌خوبی پشتیبانی می‌کند، برای همین پاور بانک‌های مجهز به این تکنولوژی، یک گزینه عالی جهت شارژ سریع دستگاه بوده و از طرفی قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم 15 واتی هم برایش فراهم شده تا در کل اگر قصد شارژ کردن گوشی را گرفتید، مهلت انتظارتان کم‌تر شده و سریع‌تر از قبل به محصول دلبندتان برسید. راستی، همچون پرچم‌دار قبلی سری S می‌توان از آن به عنوان یک پاور بانک بی‌سیم با حداکثر سرعت 9 وات هم بهره برد و در واقع شما صاعقه ثور را همه‌جا با خودتان به همراه دارید!

کلام آخر

برای جمع بندی خیلی کوتاه باید بگویم که در مقابل آیفون ۱۱ پرو مکس اگر می خواهید گلکسی اس ۲۰ اولترا را مقایسه کنید حقیقتا ابتدا باید بحث سیستم عامل را روشن کنید. در بین اندرویدی ها بدون شک گلکسی S20 اولترا کامل‌ترین پکیج را ارایه می کند. بله در برخی موارد پرچمدار هواوی می تواند از آن عبور کند، در برخی موارد دستگاه های ارزنده‌تر در قیمت پایین وجود دارد اما نه، هیچ کدام پکیجی به کاملی آن چه سامسونگ در این دستگاه ارایه کرده است را به شما نخواهند داد، آخرین چیزی که در هنگام خرید اول باید به آن توجه کنید، برچسب قیمتی است!

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی s20 ultra ,بررسی گوشی s20 اولترا ,خرید گوشی s20 اولترا ,قیمت گوشی s20 اولترا ,گوشی سامسونگ s20 ultra, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 71 تاريخ : جمعه 20 تير 1399 ساعت: 10:52

گوشی m30s

سری اسمارت فون های سری M سامسونگ، موفقیت زیادی در بازار کشور های در حال توسعه از جمله هند به دست آورده است. به عنوان مثال Galaxy M20 یک از محبوبترین و به صرفه ترین دستگاه هایی بود که از طرف غول تکنولوژی کره ای معرفی شد و در رقابت مستقیم با محصولات جذاب چینی شرکت هایی چون شیائومی عرضه شد. باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی یک از ویژگی های کلیدی این اسمارت فون بود که باعث محبوبیت و موفقیتش شد. بعد از آن، این کمپانی Galaxy M30 را معرفی کرد که در بخش هایی مثل نمایشگر Super AMOLED و دوربین پشتی از M20 بهتر بود.
حالا گوشی Galaxy M30s  به عنوان نسخه بهبود یافته ای از M30 از راه رسیده و بار دیگر سامسونگ روی باتری این محصول به عنوان یک ویژگی کلیدی تمرکز کرده است. برای اطلاع از قیمت گوشی m30s کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M30s

نمایشگر

همان‌طور که گفتیم، باز هم شاهد حضور یک صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 2340*1080 پیکسلی با ناچ شبیه حرف انگلیسی U هستیم. خودِ سامسونگ این نوع نمایشگر را Infinity-U می‌نامد. با این توضیحات، انتظار می‌رود عملکرد این پنل مانند نمونه موجود در گلکسی M30 باشد.

نهایت روشنایی به ثبت رسیده برای این دستگاه 441 نیت است اما وقتی گزینه تنظیم روشنایی تطبیقی (Adaptive brightness) روشن می‌شود، نهایت روشنایی به 642 نیت می‌رسد. امتیازی که این گوشی به دست آورده، با نمرات کسب شده توسط بسیاری از پرچمداران بازار رقابت می‌کند بنابراین این تلفن همراه از این نظر عملکرد درخشانی دارد و می‌تواند حتی در زیر نور خورشید هم محتواها را نشان دهد.

دقت رنگی گلکسی M30s در حالت شفاف (Vivid) پیش‌فرض آن‌طور که انتظار می‌رفت، زیاد نیست. تفاوت رنگی این دستگاه به 4.9 dE می‌رسد و نهایت انحراف آن هم 14.1 dE خواهد بود. مانند همیشه، در این گزینه روی رنگ‌های سفید و خاکستری نوعی پوشش آبی رنگ و روی رنگ قرمز نوعی هاله سبز رنگ دیده می‌شود.

با روشن کردن حالت طبیعی (Natural)، همه مشکلاتی که عنوان کردیم از بین خواهند رفت و میانگین تفاوت رنگی حداقل و حداکثر به ترتیب به 1.5 و 3.8 dE تغییر پیدا می‌کند. با این حساب، اگر می‌خواهید محتواها را با بیشترین دقت و کیفیت ممکن تماشا کنید و رنگ‌ها به صورت sRGB پخش شوند، باید همین گزینه را فعال نمایید در غیر این صورت همان حالت شفاف هم می‌تواند آپشن قابل‌قبولی برای انجام کارهای روزانه باشد.

دوربین

دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی M30s هم نسبت به دوربین M30 ارتقاء یافته و از سه لنز مختلف که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) تشکیل می‌شود. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن در واقعیت و عمل چطور است؟ متاسفانه در بررسی Galaxy M30s مشخص شد که بر خلاف انتظارات، دوربین آن آنقدرها که باید عملکرد مطلوبی ندارد و به عقیده ما کاملا معمولی عمل می‌کند و چیزی فراتر از قیمت گوشی را ارائه نخواهد کرد.

عکسبرداری در محیط های با نور مناسب توسط دوربین اصلی گوشی چه در حالت معمولی و چه در حالت پرتره با کیفیت قابل قبولی انجام می‌شود اما عکسبرداری در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت خواهد داشت و خیلی نتیجه مطلوبی در پی ندارد. نویزهای تصویر در محیط های تاریک به طرز نسبتا قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد همچنین عکس های پرتره هم در اینگونه مواقع دقت و کیفیت خود را تا حدی از دست می‌دهند. استفاده از چراغ فلش LED دوربین اصلی هم در محیط های با نور کم و تاریک خیلی به بهبود کیفیت عکسبرداری کمک نمی‌کند چون عموما نور چراغ فلش حالتی غیرطبیعی را به وجود می‌آورد. در مجموع این تصور را نداشته باشید که چون یک لنز 48 مگاپیکسلی در مجموعه دوربین اصلی و سه گانه گوشی سامسونگ گلکسی M30s بکار رفته، دوربین آن بازده فوق‌العاده‌ای دارد! چون اینطور نیست و عملکرد دوربین اصلی Galaxy M30s کاملا معمولی خواهد بود.در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 16 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از HDR و عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه دوربین سلفی گوشی در حد خودش عملکرد خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های سلفی مناسبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط نمایید. البته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی هم در محیط های با نور کم افت می‌کند اما مقدار افت آن در حد قابل قبولی قرار دارد. در مجموع عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی Galaxy M30s در حد کاملا متوسط و معمولی قرار دارد و چیزی فراتر از قیمت دستگاه را ارائه نمی‌کند.

سخت افزار

چیپست Exynos 9611 که به Galaxy M30s قدرت میبخشد، چهار هسته بزرگ Cortex-A73 با سرعت 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته کوچکتر Cortex-A53 با سرعت 1.74 گیگاهرتزی دارد. درست مثل Exynos 9610 تعبیه شده در A50، پردازنده گرافیکی این چیپست هم Mali-G72 MP3 میباشد. متاسفانه با اینکه مشخصات فنی دستگاه بر روی کاغذ خبر از یک دستگاه قدرتمند میدهد ولی در استفاده واقعی، عملکرد دستگاه نقص هایی دارد. البته در استفاده روزانه از رابط کاربری و اجرای اپ ها و انیمیشن سرعت دستگاه خوب کافی است. ولی در تعویض اپ ها لگ های متعددی مشاهده کردیم و استفاده از اپلیکیشن های گوگل مثل Maps نیز با تاخیر های زیادی همراه بود. 
اینکه سامسونگ نتوانسته در سال 2019، نرم افزار خود را با چیپست های قدرتمندی مثل Exynos 9610 یا 9611 سازگار کند، بسیار تاسف برانگیز است. این در حالیکه است که گلکسی هایی که از چیپست های اسنپدراگون استفاده میکنند، عملکرد بسیار روان تری دارند. همین نکته باعث شده تا کارشناسان زیادی معتقد باشند که بهتر است سامسونگ از تعبیه چیپ های خانگی خود صرف نظر کند، حتی اگر منجر به افزایش قیمت محصولاتش شود. 
Galaxy A50 هم در استفاده روزانه چنین مشکلاتی داشت ولی بازی های سنگین را به خوبی مدیریت میکرد و ام30اس هم چنین است. بازی های سنگینی مثل Asphalt 9 به خوبی اجرا میشوند. درست است که دمای دستگاه بعد از اجرای بازی های سنگین به مدت طولانی کمی بالا میرود، ولی این افزایش دما به مشکلی بزرگ تبدیل نمیشود.

نرم افزار

گلکسی ام30اس مثل Note 10 های جدید، از رابط کاربری One UI 1.5 سامسونگ استفاده میکند. اگرچه درست مثل سایر محصولات سری M، این دستگاه هم ویژگی های کمی در بخش نرم افزاری دارد. ویژگی هایی مثل Bixby Voice، Bixby Routine و Link to Windows در این دستگاه وجود ندارد و بر خلاف Galaxy A50s، قابلیت Samsung Pay نیز حذف شده است. اگرچه بر خلاف سایر اعضای سری M، این دستگاه قابلیت هایی دارد که در محصولات گران تر سامسونگ دیده میشد، مانند Smart capture که امکان اسکرین شات چند صفحه ای را مهیا میسازد.

Galaxy M30s از قابلیتی به نام Game Booster استفاده میکند که نسخه بهبود یافته Game Tools سامسونگ است و اولین بار در Note 10 به کار رفت. Game Booster استفاده شده در این دستگاه قابلیت های پسر عموی گران قیمتش را دارد که از این قرار است: ضبط ویدیو از بازی، ثبت اسکرین شات، بلاک کردن اعلان ها برای تماس های دریافتی و غیر فعال کردن روشنایی خودکار هنگام بازی، قفل کردن دکمه های ناوبری و ذخیره انرژی برای مواقعی که نمایشگر گوشی خاموش است ولی بازی در حال اجراست. علاوه بر ویژگی هایی که ذکر شد، سامسونگ دو قابلیت دیگر هم به محصول جدید خود اضافه کرده است: اندازه گیری دمای دستگاه و محاسبه مقدار عمر باتری هنگام اجرای بازی.
قابلیت هایی مثل حالت تاریک سیستماتیک و یکپارچه، فیلتر نور آبی، نمایشگر همیشه روشن، تشخیص چهره، تم ها، Digital Wellbeing و شست های حرکتی هم در دستگاه تعبیه شده اند. احتمال میرود اندروید 10 ویژگی های جدیدی به رابط کاربری اضافه کند، ولی برای فهمیدن آن باید چند ماهی صبر کنیم. لازم به ذکر است که ام30اس اندروید 10 و به احتمال زیاد اندروید 11 را دریافت خواهد کرد، چراکه سامسونگ همواره عادت داشته دو سال پشتیبانی سیستم عاملی برای میان رده های خود مهیا کند.

باتری و شارژدهی گوشی m30s

اما مهمترین ویژگی خاصی که در گوشی سامسونگ گلکسی M30s دیده می‌شود و سبب شده ضخامت بدنه دستگاه و وزن آن هم بیشتر از حد نرمال به نظر آید، مربوط به تجهیز محصول به یک باتری قدرتمند 6000 میلی آمپر ساعتی می‌شود! این باتری از نوع لیتیوم پلیمری بوده و انتظار داریم کیفیت و توان شارژدهی عالی داشته باشد. اگر به گوشی های هم رده گلکسی M30s نگاه کنید متوجه خواهید شد که کمتر گوشی وجود دارد که باتری آن ظرفیتی این چنینی را ارائه کرده باشید. اما با یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون می‌توان تا چه میزان از آن استفاده کرد؟ در بررسی Galaxy M30s مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 2 الی 2.5 روز از آن استفاده کند!

البته مقدار دقیق شارژدهی باتری گوشی مستقیما با نوع و سبک استفاده کاربر از دستگاه ارتباط دارد، اما به عقیده ما هرطور هم که از گوشی نام برده شده و ظرفیت آن استفاده شود، باتری آن حداقل 1.5 روز شارژدهی را ارائه می‌کند. پس قدرت شارژدهی خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبتی است که در گوشی سامسونگ گلکسی ام 30 اس شاهد ارائه آن هستیم. اما این باتری 6000 میلی آمپر ساعتی به چقدر زمان نیاز دارد تا دوباره شارژ شود؟ سامسونگ یک شارژر 15 واتی را برای گوشی M30s در نظر گرفته که طبق بررسی ما توانست ظرف 30 دقیقه چیزی در حدود 20 درصد از باتری دستگاه را شارژ کند که مقدار خیلی زیادی نیست!

کلام آخر

اگر از ابتدای مقاله بررسی را مطالعه کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که نکات منفی چندان کم هم نیستند. درست است که M30s یک دستگاه بی نقص نیست، ولی با این برچسب قیمت، آن نکات منفی اهمیت چندانی هم ندارند. برچسب قیمتی که روی ام30اس خورده، از قیمت اولیه M30 کمتر است و این درحالی است که در ام30اس امکاناتی قرار گرفته که تا چند ماه پیش، دیدن آن ها در یک دستگاه اقتصادی سامسونگ غیرممکن بود. M30s عمر باتری بسیار خوب، نمایشگر Super AMOLED خیره کننده، چیپست Exynos 9611 قدرتمند و دوربین اصلی با کیفیتی دارد.
دوباره میگوییم M30s در حوزه هایی نیاز به بهبود دارد، مثلا عملکرد روزانه نیاز به بهینه سازی دارد، نرم افزار باید ویژگی های بیشتری داشته باشد و عملکرد دوربین در محیط های کم نور هم باید بهتر شود. ولی وقتی صحبت از ارزش خرید میشود، بدون شک M30s  یک قهرمان جدید در سری اسمارت فون های اقتصادی است. 

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی m30s ,خرید گوشی m30s ,قیمت گوشی m30s ,بررسی گوشی m30s, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 74 تاريخ : جمعه 20 تير 1399 ساعت: 0:07

گوشی A71

سامسونگ که پرفروش‌ترین برند تولیدکننده تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود و توانسته است در سال‌های اخیر توانایی خود برای تولید گوشی‌های میان رده را اثبات کند، با فروش فوق‌العاده‌ای که در سری A مخصوصا مدل‌های A70 و A50 به دست آورد، تلاش خود برای توسعه این محصولات را بیشتر کرده است. پس از عرضه A51 حال نوبت به دنبال کننده راه A70 رسیده است که در بازار ایران خودنمایی کند. میان رده جذاب و قدرتمند گوشی سامسونگ A71 که به تازگی وارد بازار ایران شده است، در ادامه با ما همراه باشید.

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A71

همانطور که قبلا اشاره شد، Galaxy A71 همان نمایشگر A70 را در خود جای داده، ولی روش تعبیه دوربین سلفی کمی تفاوت دارد. در حالیکه A70 از بریدگی قطره ای استفاده می کرد، A71 روش مدرن تری را پیش گرفته و از یک حفره نمایشگر کوچک در وسط پنل استفاده می کند. البته اندازه این حفره، به کوچکی Note 10 Lite نیست، ولی اندازه آن به حدی است که مزاحم کاربر نمی شود.

این نمایشگر Super AMOLED، ابعاد 6.7 اینچی دارد و گوشه های آن گرد است. رزولیشن این پنل 1080 در 2400 است و نسبت تصویر آن هم 20:9 می باشد که تراکم پیکسل 393ppi را ارائه می دهد. برای محافظت از این پنل نمایشگر هم از یک لایه Gorilla Glass 3 استفاده شده که با وجود قدیمی بودن تا حدودی در برابر خراش مقاومت می کند.

متاسفانه این نمایشگر مجوز HDR10 را دریافت نکرده، بنابراین قادر نخواهید بود که از محتوای HDR سرویس های اینترنتی مثل Netflix, Amazon Prime, HBO یا سایر وبسایت ها لذت ببرید. جالب اینجاست که تنها اپی که اجازه پخش محتوای HDR را می دهد YouTube است که هنگام پخش چنین کلیپ هایی روشنایی پنل بیشتر می شود.
با این وجود، وقتی صحبت از نور صفحه می شود، نمایشگر عملکرد نسبتا خوبی ارائه می کند. با استفاده از پنجره تنظیمات، حداکثر نور صفحه به 410 رسید ولی وقتی آن را به حالت خودکار تغییر دادیم، حداکثر نور به 515 نیت رسید. برای استفاده از دستگاه در محیط ها تاریک هم نور صفحه به 1.7 نیت کاهش می یابد.همانطور که برای همه نمایشگر های Super AMOLED سامسونگ اتفاق می افتد، پنل Galaxy A71 هم در نمایش دقیق رنگ ها و استفاده از طیف های مختلف رنگی، بسته به محتوای پخشی یا حالت نمایشگر، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد. حالت Natural نمایشگر از طیف sRGB استفاده می کند و DeltaE میانگین آن هم 1.7 است. در حالیکه حالت Vivid از طیف رنگی DCI-P3 استفاده کرده و DeltaE میانگین آن 3.3 می باشد.

دوربین

گلکسی A71 همانند گلکسی A51 از دوربین چهارگانه در قسمت پشتی استفاده می کند که اصلی ترین تفاوت آن ها، در دوربین اصلی می باشد. در حقیقت، A71 به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور ایزوسل Bright GW1 سامسونگ، مجهز شده است که به وسیله ترکیب پیکسلی تتراسل (2×2) عکس هایی با خروجی 16 مگاپیکسل در اختیار می گذارد. البته بد نیست بدانید که امکان عکاسی در رزولوشن کامل، یعنی 64 مگاپیکسل وجود دارد. همچنین گفتنی است که این دوربین از لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 استفاده می کند و از قابیلت فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز پشتیبانی می کند.

سه دوربین دیگر اما مشابه چیزی است که پیش از این در A51 دیده بودیم. یک دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت پایین دوربین اصلی وجود دارد که به لنز 12 میلی متری با دیافراگم f/2.2 مجهز شده و زاویه دید فوق عریض 123 درجه ای را در اختیار می گذارد. این در حالی است که زاویه دید دوربین اصلی، 81 درجه می باشد.

عضو جدید دوربین چهارگانه در میان رده های سامسونگ، دوربین ماکرو می باشد. در گوشی Galaxy A71 شاهد استفاده از سنسور 5 مگاپیکسلی برای این دوربین هستیم که دارای پیکسل های نسبتا بزرگ 1.12 میکرونی بوه و در پس لنز 25 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. جالب است بدانید که این دوربین، فاقد فوکوس خودکار بوده و فقط در فاصله 3 الی 5 سانتی متر، قادر به فوکوس روی سوژه ها می باشد.

در نهایت نوبت به دوربین سنجش عمق می رسد که تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته و از همان سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است و این دوربین به تنهایی قابل استفاده نمی باشد.رابط کاربری دوربین در One Ui 2.0 تغییرات ظاهری کوچکی به خود دیده و اساسا نحوه استفاده از آن، مشابه نسل قبلی می باشد. حالت های مختلف دوربین که روی نواری در بالای دکمه شاتر چیده شده بودند، اکنون حال و هوایی ساده تر و کاربردی تر پیدا کرده اند. در واقع 3 حالت مهم و پرکاربرد عکاسی، فیلمبرداری، پرتره روی این نوار به چشم می خورند که با سوایپ کردن می توان بین آن ها جا به جا شد و حالت های دیگر مانند پرو، صحنه آهسته، شب و … در داخل منوی More قرار گرفته اند. سوایپ به سمت بالا و پایین نیز جا به جایی بین دوربین سلفی و دوربین پشتی را در اختیار می گذارد و همانند گذشته، عکاسی پرتره با نام لایو فوکوس در این گوشی شناخته می شود که امکان تغییر میزان بلور شدن پس زمینه را قبل و بعد از ثبت تصویر در اختیار می گذارد.

سخت افزار

گوشی جدید سامسونگ در زمینه سخت افزار هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ما شاهد قرارگیری تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ (تراشه ۸ نانومتر) هستیم. این چیپست در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 618 می‌تواند قدرت بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اکثر گیمرها نگرانی زیادی درباره خرید گوشی های هوشمند دارند که بتواند جدیدترین بازی های موبایل را با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا کنند. نگران نباشید، گلکسی ای ۷۱ می‌تواند به خوبی تمام بازی های جدید موبایل با دیتای سنگین را پشتیبانی و با سرعت بالا اجرا کند.

اینطور که پیداست، گوشی جدید سامسونگ در دو مدل مختلف بر اساس تفاوت در میزان رم و با حافظه ذخیره‌سازی داخلی ثایت عرضه خواهد شد، از جمله:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ A71

برای ای 71 باتری پرظرفیتی برابر 4500 میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده. در استفاده‌ای که از گوشی داشتیم، که استفاده سنگینی هم محسوب می‌شود، گوشی به راحتی تا 1 روز و نیم دوام آورد و اگر کاربر عادی‌ای باشید به راحتی تا 2 روز کامل نیاز به شارژش پیدا نمی‌کنید. برای اینکه بهتر متوجه عملکرد باتری شوید از اعداد و ارقام استفاده می‌کنید که در جدول زیر این اعداد و ارقام را مشاهده می‌کنید و می‌توانید با رقبایش هم مقایسه کنید.

جمع بندی

با توجه به بررسی‌های انجام شده میان رده قدرتمند سامسونگ را می‌توان از همه نظر قابل قبول دانست. نقطه قوت و برگ‌برنده A71 صفحه نمایش فوق‌العاده آن است. ظرافت در طراحی و شفافیت بدنه که به به شدت پلاستیکی بودن جنس بدنه را به حاشیه برده است، دیگر جذابیت این گوشی به حساب می‌آید. همانطور که در نمونه تصاویر مشاهده کردید، دوربین نسبتا قوی نیازهای شما برای عکاسی را کاملا برطرف می‌کند. سخت افزار قدرتمند گوشی هم پاسخگوی کلیه نیازهای شما خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی A71 ,بررسی گوشی A71 ,خرید گوشی A71 ,قیمت گوشی A71 ,مشخصات گوشی A71, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 69 تاريخ : پنجشنبه 19 تير 1399 ساعت: 21:14

گوشی Y9 پرایم

هوآوی همیشه سعی کرده در کنار گوشی های رده بالا به اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت هم اهمیت ویژه‌ای بدهد. واقعیت این است که بخش عمده موفقیت های این شرکت چینی ناشی از فروش همین سبک از اسمارتفون ها بوده و هوآوی بخش اصلی درآمدهایش را با عرضه گوشی های خوش قیمت و میان رده کسب می‌کند. یکی از جدیدترین اسمارتفون هایی که در این راستا معرفی شده و توانسته به شکل قابل ملاحظه‌ای مورد توجه کاربران قرار گیرد گوشی وای 9 پرایم 2019 هوآوی است. قیمت Huawei Y9 Prime 2019 در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده واقعا رقابتی در نظر گرفته شده و این گوشی می‌تواند گزینه خرید عالی برای خیلی از افراد باشد.

اما برای اینکه بهتر نقاط قوت و ضعف گوشی نام برده شده را بشناسید لازم است دقیق تر و عمیق تر ویژگی های آن را مرور کنید و طبیعتا صرفا نباید به اعداد و ارقامی که بر روی کاغذ به عنوان مشخصات این گوشی ارائه شده‌اند اکتفا نمایید. ما در ادامه این مطلب می‎خواهیم به نقد و بررسی گوشی Y9 پرایم بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این موبایل خوب را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید یک اسمارتفون جدید را دارید و گوشی وای 9 پرایم 2019 از گزینه های خریدتان است، این بررسی اختصاصی را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

نمایشگر گوشی هواوی Y9 پرایم

همان‌طور که گفتیم یکی از جذابیت‌های Y9 Prime 2019 نمایشگر تمام صفحه آن است که در همان اولین لحظات مواجهه با این محصول، نظر شما را به خود جلب می‌کند. یک نمایشگر ۶.۵۹ اینچی LTPS IPS LCD تمام صفحه بدون کوچکترین بریدگی یا حتی حفره دوربین جلو، تمام آن چیزی است که در قسمت جلوی دستگاه مشاهده می‌کنید. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل است که تراکم ۳۹۱ پیکسل در اینچ را برای محصول به ارمغان می‌آورد.

کمپانی سازنده، نسبت به ۱۹.۵ به ۹ را برای صفحه نمایش این دستگاه در نظر گرفته است. نمایشگر این گوشی به عنوان یک محصول میان‌رده عملکرد بسیار خوبی دارد و فراتر از انتظار شما ظاهر می‌شود. نمایش رنگ‌ها در آن زنده و خوب است، میزان روشنایی قابل قبولی دارد و جزئیات در این نمایشگر به خوبی نمایش داده می‌شود. عمق رنگ مشکی در سطح قابل قبولی قرار دارد و خوانایی صفحه نمایش در شرایط نور زیاد و زیر نور خورشید نیز شما را راضی می‌کند.

هنگام کار کردن با این گوشی مشکلی در صفحه نمایش آن مشاهده نکردیم و با اینکه رقبای زیادی در این سطح دارد، ولی عملکرد نمایشگر وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ نیز در نوع خود فراتر از انتظار است.

دوربین

برخلاف همیشه می‌خواهیم بررسی دوربین گوشی وای 9 پرایم 2019 را از دوربین سلفی آغاز کنیم! همانطور که در بخش های ابتدایی مطلب اشاره کرده بودیم، دوربین سلفی این گوشی از یک لنز پاپ‌آپ بهره می‌برد که به صورت مکانیکی از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب گوشی خارج و دوباره در آن بخش جمع می‌شود. این سبک طراحی دوربین سلفی به تازگی در خیلی از گوشی های موبایل بکار رفته و شرکت هایی مثل شیائومی هم از آن استفاده می‌کنند. لنز دوربین سلفی متحرک گوشی 16 مگاپیکسلی است و دیافراگم F/2.0 دارد و از ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در ثانیه و همچنین عکسبرداری پرتره سلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد. شاید خیلی از شما این سوال را مطرح کنید که سرعت باز و بسته شدن لنز دوربین سلفی گوشی چطور است! در پاسخ باید بگوییم که این سرعت بسیار مطلوب خواهد بود و تقریبا هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. زمان باز شدن کامل لنز دوربین سلفی تقریبا هماهنگی با زمان اجرای اپلیکیشن دوربین و ورود به حالت عکسبرداری سلفی خواهد بود که این مسئله از طراحی دقیق آن خبر می‌دهد.

کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی Y9 Prime 2019 در محیط های با نور مناسب خوب است و عکس هایی که در این شرایط ضبط می‌شوند شاداب، شارپ و با کنتراست مطلوب هستند. عکس های پرتره سلفی هم در این شرایط کیفیت خوبی خواهند داشت، اما در محیط های بسته و تاریک، کیفیت عملکرد دوربین سلفی افت پیدا می‌کند و شاید نتواند خیلی باب میل شما باشد. عموما نویزهای تصویر در اینگونه مواقع به طریق محسوسی افزایش می‌یابد، اما در مجموع و حالت کلی دوربین سلفی گوشی عملکرد خوبی دارد.

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Y9 Prime 2019 از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 16 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی نوع عمقی (Depth) هستند. قابلیت های مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیوی های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب و به ویژه محیط هایی که آفتاب به طور مستقیم به چهره کاربر یا منظره پیش روی دوربین می‌تابد، عملکرد بسیار خوبی دارد. عکس هایی که در محیط های با نور خوب توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شود هم از نظر شارپنس و هم کنتراست و وضوح کیفیت عالی دارند. عکس های پرتره هم در اینگونه مواقع با کیفیت مطلوبی قابل ضبط خواهند بود و تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه با دقت خوبی انجام می‌شود. اما متاسفانه در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت عملکرد محسوسی در دوربین اصلی گوشی نمایان خواهد شد و دیگر نمی‌توانید عکس های شارپ و خیلی مناسبی ضبط کنید.هوآوی یک حالت اختصاصی عکسبرداری در شب (Night Mode) را در گوشی وای 9 پرایم 2019 ارائه کرده که تا حدی به بهبود کیفیت عکس هایی که در محیط های تاریک ضبط می‌شوند کمک می‌کند اما با این حال در اینگونه مواقع عکس های خیلی مناسبی با دوربین اصلی Y9 Prime 2019 قابل ضبط نیستند. البته منکر این قضیه نمی‌شویم که با توجه به قیمت گوشی، عملکرد دوربین آن خوب است و نباید خیلی سخت گیرانه در مورد کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه نظر داد. به عقیده ما در مجموع دوربین اصلی و سلفی گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 نسبت به قیمت محصول وضعی کاملا مناسبی را ارائه می‌کنند و شاید در مقایسه با خیلی از گوشی های هم رده قیمتی این اسمارتفون وضعیت بهتری داشته باشند.

گوشی Y9 پرایم

سخت افزار

Y9 Prime 2019 در مقایسه با نسل قبلی خود دارای تراشه به‌روزرسانی شده‌ای است. این گوشی از چیپست Kirin 710F بهره می‌برد. حرف F که در انتهای نام این تراشه قرار گرفته تنها تفاوت آن با نسل قبل است و خبر از وجود FCCSP (اختصار عبارت Flip-Chip Chip-Scale) در این چیپست می‌دهد. کرین 710F  با معماری 12 نانومتری طراحی شده و 8 هسته‌ای می‌باشد. 4 هسته از آن از نوع   Cortex-A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز می‌باشد. پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G51 MP4  است.چیپست Kirin 710F در گوشی Y9 پرایم 2019 هوآوی  با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 – 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. البته باوجود شیار کارت حافظه هایبرید امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی گوشی تا سقف 1 ترابایت برای این گوشی در نظر گرفته شده است. برروی کاغذ Y9 پرایم با این مشخصات سخت‌افزار از عهده نیازهای روزمره کاربران به‌خوبی برمی‌آید. این موضوع را حتی می‌توان از نتایج کسب شده توسط گوشی در بنچمارک‌ها مشاهده کرد. جاییکه امتیاز این دستگاه در سطح یک گوشی اقتصادی است و نه بیشتر.

با این حال، نباید در سرعت اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها و به‌طور کلی پاسخگویی دستگاه به فرمان‌های شما انتظار عملکردی در اندازه یک گوشی گرانقیمت داشت و همین که Y9 Prime می‌تواند جدیدترین بازی‌ها را حتی با گرافیگ پایین اجرا کند، برای محصولی در این سطح رضایت بخش است.

باتری و شارژدهی گوشی هواوی Y9 پرایم

برای افرادی که دوست دارند تا با گوشی خود زیاد کار کنند مهمترین ویژگی آن است که دستگاه بتواند شارژدهی مناسبی داشته باشد. هواوی گوشی Y9 Prime 2019 را به یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است که می‌تواند به نوعی آن را استانداردی جدیدی در دنیای گوشی‌های هوشمند دانست.

در بسته بندی دستگاه شارژ معمولی با خروجی 5 ولت 2 آمپر برای این گوشی در نظر گرفته شده و این بدان معناست که خبری از فناوری شارژ سریع ویژه هواوی روی دستگاه نخواهد بود.

در تست‌های ما مشخص شد که برای شارژ کامل دستگاه در حالتی که از گوشی استفاده نشود به زمانی نزدیک به 2 ساعت و 20 دقیقه احتیاج خواهید داشت. اما عملکرد دستگاه به نحوی است که مسلماً در طول یک روز کامل هیچ‌گاه با استفاده معمولی، درصد شارژ دستگاه شما به صفر نمی‌رسد.

برای مثال در یک روز با استفاده از یک سیم‌کارت ایرانسل، کاربری معمولی مانند وبگردی، استفاده از تلگرام و اینستاگرام، تماشای سریالی 40 دقیقه‌ای و گوش دادن حدود 30 دقیقه به موسیقی از طریق هدفون، تا انتهای شب باقیمانده شارژ دستگاه حدود 30 درصد بود که می‌تواند بسیار مطلوب باشد و اگر شما این حالت را تعدیل کنید حتی می‌توانید از دستگاه خود به صورت کامل تا 2 روز استفاده نمایید.

نکته دیگر عملکرد بی‌نظیر این گوشی در حالت استندبای است. برای مثال در روزهای ابتدایی که این گوشی برای تست به لابراتور شهر سخت‌افزار ارسال شده بود، بدون استفاده از سیم‌کارت و ارتباط بی‌سیم روشن، پس از گذشت 24 ساعت کامل، شارژ دستگاه تنها یک درصد کاهش یافت که نشان‌دهنده عملکرد عالی مدیریت مصرف انرژی توسط رابط کاربری EMUI 9.0 هواوی است.

نتیجه گیری

Y9 Prime 2019 نه تنها یکی از میان رده های مدرن هوآوی به حساب می آید بلکه یکی از مقرون به صرفه های بازار است که کاملا به روز طراحی شده. صفحه نمایش بزرگ و تمام صفحه بدون هیچ مزاحمی توانسته این محصول را به گوشی ای بسیار دوست داشتنی تبدیل کند که می توانید برای بازی کردن یا مشاهده ویدیو به خوبی روی آن حساب کنید. در کنار اینها سخت افزار  خوبی هم برای این گوشی در نظر  گرفته شده که به شما امکان می دهد تجربه خوبی را در کنار صفحه نمایش تمام صفحه در بخش بازی به دست بیاورید. عمر خوب باتری هم یکی دیگر از نقاط قوت وای 9 پرایم 2019 به حساب می آید که این ویژگی را از نسل های قبلی خودش به ارث برده است. البته طراحی نه چندان لوکس و جنس بدنه پلاستیکی یا مجهز نبودن به تشخیص چهره را می توان از معایب این گوشی دانست که به لطف قیمت پایینش به راحتی می توان از آن ها چشم پوشی کرد.

اگر به دنبال خرید گوشی مقرون به صرفه ای هستید که در طول روز کامل در اختیار شما باشد و تمام فرمان های شما را مو به مو اجرا کند و در کنار این ها خیلی زود هم به شارژ نیاز پیدا نکند Y9 Prime 2019 با قیمت بسیار مناسبی که در این بازار گران دارد می تواند گزینه ای بسیار خوب و عقلانی به حساب بیاید که نیاز نیست هزینه ای بسیار زیاد برایش پرداخت کنید و کامل هم شما را راضی نگه می دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی هواوی Y9 پرایم ,خرید گوشی Y9 پرایم ,قیمت Y9 پرایم ,بررسی گوشی Y9 پرایم ,مشخصات گوشی Y9 پرایم, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 69 تاريخ : پنجشنبه 19 تير 1399 ساعت: 18:57

گوشی S20 پلاس

اگر از کاربران گوشی های پرچمدار و قدرتمند باشید، احتمالا یکی از بهترین های بازار در این زمینه را، به سری اس سامسونگ اختصاص خواهید داد که سال هاست در دنیای اندرویدی، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. بعد از گلکسی اس 10 که در دهمین سالگرد معرفی سری S رونمایی شدند، سامسونگ تصمیم گرفته تا مطابق با سال 2020، سری جدید پرچمداران خود را با نام گلکسی اس 20، معرفی و روانه بازار کند. پرچمدار نیمه اول سامسونگ امسال در 3 نسخه مختلف با نام های گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس و گلکسی اس 20 اولترا عرضه شده است که نسخه پلاس قدرتمند ترینِ آن ها نیست!

با این وجود، سامسونگ S20 پلاس قطعا یکی از مهم ترین پرچمداران امسال سامسونگ می باشد؛ چرا که نسخه اولترا قیمت بسیار بالایی داشته و احتمالا اندازه بزرگ آن نیز برای برخی از کاربران، خوشایند نخواهد بود. گذشته از این موارد، گلکسی اس 20 پلاس به قابلیت های جدیدی مانند نمایشگر 120 هرتزی مجهز شده و در زمینه های مختلف مانند دوربین، سخت افزار و نرم افزار نیز تغییراتی به خود دیده است. در ادامه با بررسی این گوشی همراه ما باشید.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس

صفحه نمایش های سوپر امولد سامسونگ معروف به بهترین هستند. گلکسی اس 20 تا حد زیادی این ویژگی را حفظ می‌کند و مجهز به یک پنل نمایش سوپر امولد 6.7 اینچ با نرخ تازه‌سازی تصویر بالا است. گرچه این نمایشگر در مقایسه با پنل نمایش اس 20 اولترا کوچک‌تر است ولی همان حداکثر دقت +QHD و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز را دارد. حالت 120 هرتز نمایشگرهای امسال سامسونگ ویژگی ممتاز آن‌ها بود که گیمرها باید از آن استقبال زیادی کنند.

این قابلیت به صفحه نمایش گوشی اس 20 پلاس اجازه می‌دهد در مقایسه با پنل نمایش 60 هرتز گوشی گلکسی اس 10 تصاویر بیشتری را در هر ثانیه نشان دهد.به عبارت دیگر زمان بازی بین انجام یک فرمان و رندرسازی آن روی نمایشگر تاخیر به مراتب کمتری وجود خواهد داشت. همچنین انجام کارهای روزانه مانند اسکرول کردن در بین فید رسانه‌های اجتماعی و غیره بسیار روان‌تر است. تنها عیب آن کاهش سریع‌تر شارژ باتری است و به همین دلیل سامسونگ تنها اجازه از حالت 120 هرتز را زمانی می‌دهد که دقت را نیز روی فول اچ‌دی پلاس قرار دهید. ممکن است از این محدودیت عصبی بشوید ولی در دنیای واقعی تفاوت را آن چنان حس نخواهید کرد و همچنان محتوای روی نمایشگر در دقت مذکور به اندازه کافی شارپ هستند.

سطح روشنایی پنل نمایش و رنگ‌ها نیز همچنین به صورت یکنواخت عالی است. گرچه به نظر من دمای رنگ‌ها در حالت پیشفرض نمایشگر یعنی Vivid کمی گرم‌تر است. فیلم‌هایی که روی صفحه گوشی اس 20 پلاس می‌بینید به لطف پشتیبانی از استاندارد HDR و کنتراست عالی کیفیت دلنوازی دارند.

همچنین متاسفانه امکان تنظیم خودکار نرخ تازه‌سازی تصویر وجود ندارد، مانند قابلیتی که در مانیتورهای گیمینگ می‌بینید. واقعا معنا ندارد زمان مشاهده فیلم حالت 120 هرتز فعال باشد و بنابراین مجبور هستید برای صرفه‌جویی در باتری زمان انجام کارهای این چنینی خودتان دستی آن را تغییر دهید.

سخت افزار و عملکرد

گوشی گلکسی اس 20 پلاس در بخش سخت‌افزاری بدون توجه به این که از کدام چیپست – اگزینوس برای بازار خارج از آمریکا و اسنپ‌دراگون برای آمریکا – استفاده شده باشد، یک هیولای واقعی است. مدل مجهز به اگزینوس 990 این گوشی که ما تست کردیم تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را بدون مشکل هر گونه داغ کردن بیش از حد بدنه باز کرد، مساله‌ای که در گوشی‌های گذشته این شرکت که از این چیپست استفاده می‌کردند دیده شده بود. بازی کردن پابجی موبایل با حالت 120 هرتز نمایشگر هیچگونه افت سطح عملکرد گوشی را نشان نداد. 12 گیگابایت رم بیشتر از حد کافی است و به گوشی اجازه می‌دهد چندین پردازش را بدون تاخیر یا هرگونه کندی قابل توجه انجام دهد.

تنها زمان فیلمبرداری بی وقفه با کیفیت 8K است که پشت گوشی داغ شده و شارژ باتری شدید کم خواهد شد، البته انتظاری جز این نیست. تصویر زیر نتیجه بنچمارک‌های گوشی گلکسی اس 20 پلاس را در مقایسه با بعضی از رقبا نشان می‌دهد.

دوربین

دوربین، مهمترین بخش این اسمارت فون، یه بهتر است بگوییم هر اسمارت فونی است. بیشتر کاربرانی که این مقاله را می خوانند، می خواهند برای این دو سوال پاسخی پیدا کنند. اول اینکه آیا عکس های ثبت شده با این دوربین از Galaxy S20 Ultra بهتر است؟ و دوم اینکه آیا قابلیت های تصویر برداری این دستگاه می تواند با Pixel 4 یا iPhone 11 Pro رقابت کند؟

پاسخ کوتاه به این پرسش ها این است که اس20 پلاس، نسبت به گلکسی های قبلی، از جمله S10 های سال گذشته، ارتقای بزرگی داشته است. اول از همه اینکه دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آن سنسور بزرگی دارد. البته اندازه آن، 70 درصد کوچکتر از Ultra است، ولی با این حال این سنسور 28 درصد بزرگتر از سنسور مدل سال قبل است.

گوشی سامسونگ S20 پلاس

باتری گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس

باتری که سامسونگ در گلکسی اس 20 پلاس قرار داده ظرفیتی برابر با 4500 میلی آمپر دارد که به دلیل وجود یه نمایشگر بزرگتر و جبران مصرف شارژ بیشتر آن، از باتری گوشی galaxy s20 اندکی بیشتر است. اما حقیقت این است که در این گوشی عمده مصرف باتری مربوط به نمایشگرست؛ از‌این‌رو زمانی که کمتر از نمایشگر استفاده شود طول عمر آن بهتر خواهد بود. به علاوه از قابلیت‌های دیگری مثل شارژ بی‌سیم سریع 15 وات و شارژ معکوس 9 وات نیز برخوردارست. برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی S20 پلاس ,خرید S20 پلاس ,قیمت S20 پلاس ,بررسی گوشی S20 پلاس ,گوشی سامسونگ S20 پلاس, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 74 تاريخ : پنجشنبه 19 تير 1399 ساعت: 16:45

گوشی ایفون 8 پلاس

تقریبا می توان گفت پس از استیو جابز، اپل با سیل پیوسته ای از انتقادات مواجه بوده است. زمانی تقاضای کاربران و رسانه ها ساختن گوشی هایی با نمایشگر بزرگتر بوده و گاهی اوقات اضافه شدن برخی امکانات به رابط کاربری iOS. اما اپل به سبک و سیاق رهبر سابق خود تا آنجا که توانسته در برابر انتقادات از خود مقاومت نشان داده و پس از گذشت چند سال درخواست ها را به تدریج وارد پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری خود کرده است. گوشی های آیفون همواره سیبل اصلی انتقادات از اپل بوده اند. در سال های اخیر اپل از تولید یک آیفون در سال به معرفی سه گوشی با ابعاد مختلف رسیده است اما کاربران باز هم انتظارات بیشتری از این شرکت داشته اند. در اتفاقی که بر خلاف سیاست های چند سال اخیر این کمپانی به حساب می آید، در سال 2017 به جای معرفی گوشی های آیفون 7 اس (و 7 اس پلاس) شاهد رونمایی از دو گوشی جدید با نام های 8 و 8 پلاس بوده ایم. روال کاری اپل اینطور نشان می دهد که تغییر شماره سری گوشی به معنی اجرای تغییرات بزرگ و چشمگیر و اضافه شدن پسوند s به انتهای هر سری به معنی ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری هستند و این الگو در سال های اخیر تکرار شده است. در نتیجه حذف کردن 7 اس و معرفی آیفون 8 نشان انتظارات را درباره تغییرات موجود در گوشی های جدید افزایش می دهد. اما آیا آیفون های جدید لایق تغییر شماره سری هستند؟ بررسی مدل بزرگتر آیفون های سال 2017 یعنی آیفون 8 پلاس پاسخ به این پرسش را ساده تر خواهد کرد.

شما عزیزان می توانید در اینجا خرید اقساطی ایفون 8 پلاس را نیز تجربه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

نمایشگر گوشی iphone 8 plus

نمایشگر آیفون 8 پلاس،  5.5 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل است (که در اصل 401ppi می باشد). صفحه نمایش این تلفن هوشمند LCD IPS با نور پس زمینه و  ماتریس RGB تعریف شده است، از لمس سه بعدی یا  3D Touch پشتیبانی می کند و دارای پشتیبانی از رنگهای متنوعی مانند گذشته است.

True Tone نیز ویژگی جدید دیگر این تلفن هوشمند است که البته در هر سه مدل گوشی که امسال از سوی اپل به بازار معرفی شده است این ویژگی دیده می شود و باعث تعادل رنگ سفید یا وایت بالانس می گردد. این کار را از طریق سنسور نور محیطی چهار کاناله جدیدی که به گوشی  اضافه شده است ،انجام می دهد و در نتیجه برای تنظیم شدت نور پنل و رنگ آن مورد استفاده می شود. . وقتی این یژگی در گوشی فعال و روشن باشد، الگوریتم True Tone، تعادل رنگ صفحه نمایش را با  توجه به نور محیطی تنظیم می کند و در نتیجه  تصویر را بدون در نظر گرفتن نور محیطی به شکل مناسبی نمایش می دهد.  این ویژگی کاملا با فیلتر نور آبی به نام Night Shift متفاوت است. این فیلتر  رنگ های آبی را در ساعت های شب و تاریکی کاهش می دهد.

وقتی که از ویژگی  True Tone استفاده می کنیم ، رنگ های صفحه نمایش کمی گرم از حالتی است که از این ویژگی استفاده نکنیم.  باید بگوییم این ویژگی برای کاربر خیلی خوب است چون چشم ها کمتر خسته می شوند و چشم های کاربر به راحتی با نمایشگر خود را وفق می دهد.

البته کاربران باید برای استفاده از این ویژگی آن را فعال کنند. باید به قسمت تنظیمات نمایشگر رفته و این ویژگی را فعال کنند.

اندازه گیری های مختلفب  روی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در حالت روشن بودن  True Tone انجام شده است، و وقتی رنگ بسیار دقیق روی صفحه به نمایش گذاشته شده، سنجش هایی صورت گرفته است.  صفحه نمایش دارای deltaE  متوسط ​​1.3 است، در حالی که حداکثر انحراف در رنگ سفید  4.3 خواهد بود.

 همه رنگ های روی صفحه نمایش سنجش شده و به غیر از رنگ سفید بقیه بسیار پایین تر از deltaE  4 هستند. این بدین  معنی است که صفحه نمایش نزدیک به کالیبراسیون کامل کار می کند.

با غیرفعال کردن این ویژگی ، deltaE   به طور متوسط ​​تا 2.0 افزایش خواهد یافت، در حالی که انحراف از رنگ سفید باقی می ماند.

همانطور که ملاحظه می کنید این ویژگی یعنی  True Tone باعث می شود که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس به خوبی کالیبراسیون شود و عنوان پرچمدار را در نمایش رنگ ها را خواهد داشت.

لذا باید بگوییم دقت رنگ آیفون 8 واقعا خوب است. دقت رنگ ها و خوانایی صفحه نمایش جزو ویژگی های خوب آیفون 8 پلاس محسوب می شود.

پردازنده و رم

اگر به دنبال گوشی هستید که از نظر قدرت پردازشی یکه‌تاز باشد، آیفون 8 پلاس اپل بهترین انتخاب پیش رویتان خواهد بود! این گوشی به تراشه A11 Bionic اپل مجهز شده که پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد. رم گوشی هم 3 گیگابایتی است. آیفون 8 پلاس اپل از نظر قدرت پردازشی یک گوشی بی‌رقیب به شمار می‌رود و در بنچمارک‌های مختلف هم این مسئله را به اثبات رسانده است. در جدول زیر نتایج برخی از بنچمارک‌های این اسمارتفون را در مقایسه با گوشی‌های رقیب مشاهده می‌کنید.

لازم به اشاره است که آیفون 8 پلاس از نظر حافظه داخلی شامل دو آپشن مختلف با ظرفیت‌های 64 و 256 گیگابایتی می‌شود که طبق روال گذشته هیچ یک از آن‌ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

گوشی iphone 8 plus

دوربین

دوربین اصلی آیفون 8 پلاس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از قابلیت‌های مختلفی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم بدون افت کیفیت تا 2 برابر، فوکوس اتوماتیک با تشخیص مرحله‌ای و غیره پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم در یک کلام کیفیت دوربین اصلی آیفون 8 پلاس را توصیف کنیم، شاید بهترین کلمه "فوق‌العاده" باشد! به جرئت می‌توانید بگوییم که دوربین کمتر گوشی پتانسیل لازم برای رقابت با دوربین اصلی آیفون 8 پلاس اپل را دارد.

دوربین سلفی آیفون 8 پلاس هم از یک سنسور باکیفیت 7 مگاپیکسلی تشکیل شده است که تجربه‌ای دلنشین را برایتان به ارمغان می‌آورد. ضمنا دوربین دوگانه (اصلی) آیفون 8 پلاس حالت پورتریت (Portrait Mode) و پورتریت لایتنینگ (Portrait Lightening) هم پشتیبانی می‌کند که منجر به اضافه کردن افکت‌های نوری جالبی به عکس‌ها می‌شوند. پس دوربین اصلی و سلفی باکیفیت هم یکی دیگر از اصلی‌ترین نقاط قوت آیفون 8 پلاس اپل محسوب می‌شوند.

باتری و صدای گوشی iphone 8 plus

صدای تولید شده توسط بلندگوهای استریوی آیفون 8 پلاس شفاف و بدون ایراد است. حتی در محیط های شلوغ هم می توانید روی عملکرد بی نقص این بلندگوها حساب باز کنید. ضمن اینکه در هنگام مکالمه هم سیستم حذف نویز فعال به همراه میکروفن اختصاصی در رساندن بهتر و با کیفیت تر صدای شما به طرف مقابل به کمکتان خواهد آمد. در بخش صدا بد نیست به نبود پورت 3.5 میلیمتری هم اشاره کنیم. اپل اولین تولید کننده بزرگی بود که پورت 3.5 میلیمتری هدفون را از گوشی های خود حذف کرد و پس از آن اندرویدی ها نیز از همین الگو استفاده کردند. با این حال کاربران هنوز نتوانسته اند با این تغییرات سازگار شوند.

پورت لایتنینگ در آیفون 8 پلاس میزبان هدفون های جدیدی خواهد بود که به تکنولوژی جدید اپل مجهز شده اند اما استفاده مکرر از این پورت می تواند نگرانی درباره کاهش طول عمر آن را نیز به همراه داشته باشد. ایده اولیه اپل استفاده از هدفون های بلوتوث است اما قیمت بالای این دستگاه ها باعث شده بیشتر کاربران همچنان از هدفون های قدیمی و عموما با کیفیت خود که از پورت 3.5 میلیمتری استفاده می کردند وفادار بمانند. اپل نیز با وجود قرار دادن یک هدفون با پورت لایتنینگ در بسته بندی، یک دانگل تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری نیز در جعبه آیفون 8 پلاس قرار داده است. پیش از این خریدن همین دانگل چیزی در حدود 20 دلار برای کاربران آیفون هزینه در بر داشت.

در بخش باتری اپل عموما به شعار “رساندن کاربر به شارژ قبل از خواب” وفادار مانده است اما این بار آیفون 8 پلاس عملکرد بسیار خوبی را در مدیریت مصرف باتری از خود به نمایش می گذارد. با وجود ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعتی باتری، در استفاده عادی می توان روی 1.5 روز کاری همراهی آیفون 8 پلاس حساب کرد. بخشی از این طول عمر به ابعاد نمایشگر و کیفیت آن باز می گردد و بخشی دیگر به بهینه سازی سیستمی و عملکرد مناسب پردازنده A11 وابسته است. علاوه بر این اضافه شدن قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم هم اپل را به رقابت بازگردانده اند. به کمک قابلیت شارژ سریع می توان آیفون 8 پلاس را در مدت 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ کرد که شاید به خوبی رقبای اندرویدی نباشد اما در کلاس آیفون ها بسیار مناسب است. البته از نظر مدت زمان شارژ کامل عملکرد آیفون 8 پلاس به خوبی طول عمر باتری آن نیست و برای 0 تا 100 کردن باتری به زمانی در حدود 3 ساعت نیاز خواهید داشت.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نسبتا جامع آیفون 8 پلاس اپل پرداختیم. سعی کردیم تا بیشتر بخش‌های اصلی مربوط به این گوشی را به چالش بکشیم و از شرح مواردی همچون قابلیت‌های نرم افزاری، اسپیکر، آنتن دهی و غیره گوشی صرف نظر کنیم. در انتها دسته‌بندی نقاط قوت و ضعف این گوشی به شرح زیر خواهند بود: برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مزایا

  • بدنه مقاوم فلزی و شیشه‌ای
  • پشتیبانی نمایشگر از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch)
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری و پشتیبانی از شارژ بیسیم و شارژ سریع

معایب

  • ظاهر نه چندان متفاوت در مقایسه با آیفون 7 پلاس
  • ظاهر نه چندان مدرن در مقایسه با پرچمداران اندرویدی
  • سرعت شارژ پایین باتری
  • قیمت گران
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون 8 پلاس ,بررسی ایفون 8 پلاس ,خرید ایفون 8 پلاس ,قیمت ایفون 8 پلاس ,گوشی iphone 8 plus, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 78 تاريخ : چهارشنبه 11 تير 1399 ساعت: 23:26

ایرپاد 2

پس از دو سال ، نسل دوم ایرپادها رسیده اند و ظاهر آن کاملا مانند ایرپادهای قبلی است اما چیزی که مهم است محتویات درونی آن می باشد. ایرپاد 2 که 199 دلار قیمت دارد به صورت وایرلس شارژ می شود و دارای یک جفت باد(سر هدفون) مشابه می باشد که از قبلی ها به خاطر وجود چیپ جدید H1 سریع تر و هوشمندتر می باشد. حال شما می توانید به سادگی و با گفتن نام فرد او را فرا بخوانید. برای اطلاع از قیمت ایرپاد 2 تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بررسی ایرپاد 2

طراحی

وقتی ایرپاد در سال 2016 وارد بازار شد، بیشتر افراد آنها را شبیه ژل‌های مو می‌دانستند.

ایرپاد وزن 0.14 اونس، اندازه 07x07x1.6 دارد و در کیس پلاستیکی سفید براق قرار گرفته است که با کلاهک نقره‌ای پوشش داده شده است.

این انتظار نمی‌رفت که اپل از چیزی که یک طراحی موفق شناخته می‌شد منحرف شود و رنگ‌بندی متفاوتی را ارائه دهد. حدالقل با این رنگ‌بندی می‌توانید تلفن خود را با ایرپاد ست کنید و از رنگ‌های سیاه یا خاکستری استفاده کنید. اگر این کمپانی ایرپاد 2 را ضد آب و عرق می‌کرد عالی بود. پس به همین خاطر سعی کنید این محصول را در آب استفاده نکنید.

تنها سرنخی که با آن می‌توان فهمید که اینها نسل دوم ایرپاد هستند وجود جعبه شارژ بی‌سیمی است، اما به راحتی اشتباه گرفته می‌شوند. هر دو نسل جعبه شارژ جدید و قبلی از پلاستیک براق سفید ساخته شده‌اند.

اپل ایرپاد 2 دارای دو مدل یکی با شارژ وایرلسی و دیگری معمولی است. اما اگر می‌خواهید یک جعبه شارژ استاندارد با جعبه شارژ بی‌سیمی را از یکدیگر تشخیص بدهید، قسمت جلویی را چک کنید. در صورتی که یک چراغ کوچک در جلو وجود داشت یک جعبه شارژ بی‌سیمی یا وایرلسی است. تغییر کوچکی است، اما مانع از این می‌شود که دائما کلاهک را باز و بسته کنید.

روش دیگر تشخیص جعبه شارژ استاندارد از جعبه شارژ بی‌سیمی، از طریق بند می‌باشد. بند در شارژر بی‌سیمی جدید از فلز آبکاری شده است، در حالیکه جعبه شارژ استاندارد یک بند فلزی براق دارد. بعلت اجزای اضافی، جعبه شارژ بی‌سیمی 1.4×0.8X2.1 سنگین‌تر از مدل استاندارد می‌باشد.

جعبه شارژ بی‌سیمی مانند نسل قبلی است، اما تفاوت‌های کمی با هم دارند. در ایرپاد 2 نشان‌گر LED بجای قرار گرفتن در کنار در قسمت جلو قرار دارد. دکمه نیز در مرکز قرار دارد، اما در نسل قبلی دکمه تقریبا در زیر قرار گرفته بود.

راحتی ایرپاد پرو

از آنجاییکه ایرپاد 2 ابعادی مشابه نسل قبل دارد، وزن کم ایرپاد 2 از اهمیت زیادی برخوردار است. ایرپادز به آرامی در گوش قرار می‌گیرد و هیچ احساس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. همین که آنها را در گوش خود قرار دهید، در زمینه محو می‌شوند و به راحتی می‌توانید حرف بزنید. این قابلیت گاهی ترسناک می‌باشد و احساس می‌کنید فرد دیوانه شده است.

ایرپادزها کوچک هستند و حتی برای گوش‌های بسیار کوچک مناسب می‌باشند. بیشتر افراد همیشه نگران از دست دادن ایرپاد خود هستند و احساس می‌کنند وقتی می‌دوند، از پله‌ها پایین می‌آیند و یا اینکه حرکات سنگین انجام می‌دهند یکی از ایرپادها گم خواهد شد، اما آنها به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و امکان گم کردن آنها کم است.

وقتی ایرپاد را می‌پوشید و از آنها برای ملاقات‌ها، تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید احساس راحتی فوق العاده‌ای به شما دست می‌دهد. البته سامسونگ گلکسی بادز مشخصه‌هایی دارد که در صف رقابت با ایرپاد می‌باشد.

ایرپاد سری 2

کیفیت صدا

طراحی قبلی ایرپاد واقعا خوب و آینده نگرانه بنظر می رسد که اپل ترجیح داده تغییری در آن ایجاد نکند اما  در مورد کیفیت صدا انتظار بهبود داشتیم که متاسفانه در این محصول تغییر محسوسی مشاهده نمی شود.

اتصال

نسل دوم Airpod از چیپ جدیدی برای ارتباط بیسیم و ویژگی های آن استفاده میکند تراشه نسل قبلی W1 نام داشت و نسل دوم Airpod از تراشه H1 بهره می برد (واقعا هدف این نوع از نامگذاری اپل را نمیدانیم!)

نکته قابل توجه این است که تراشه جدید این اجازه را به شما می دهد تا بجای استفاده از حرکات دستی (مانند دوبار ضربه زدن روی earbbud) از دستیار صوتی اپل یعنی سیری استفاده کنید و با گفتن “Hey siri” با آن ارتباط برقرار کنید.

نکته بعدی اینکه در Airpods 2 تاخیر حتی کمتر از سری قبل شده. در هدفون ها و اسپیکر های بیسیم مقداری تاخیر بین زمان منبع صوت و پخش صدا وجود دارد برای مثال اگر با تلفن خود بازی کنید متوجه خواهید شد که در بعضی از این اسپیکر یا هدفون های بیسیم تاخیر کاملا محسوس است. نسل قبلی Aripod از این نظر بد نبود اما حالا بهتر هم شده و این کاهش تاخیر در آن محسوس است.

طبق گفته اپل زمان تعویض دستگاه منبع و اتصال به منبع دیگر هم کاهش یافته برای مثاب با ایرپاد می توانید آن را به آیفون و کامپیوتر خود متصل کنید و به راحتی و سرعت دستگاه منبع صوت ایرپاد را تغییر دهید و بعد از چند لحظه می توانید به پخش صدا از منبع جدید بپردازید. به گفته اپل این زمان نسبت به نسل اول نصف شده  که بهبود قابل ملاحضه ای به حساب می آید اما باز هم جای پیشرفت برای کاهش این زمان وجود دارد.

باتری ایرپاد 2

خبر خوب اینکه عمر باتری این دستگاه برای مکالمه بیشتر شده و بهبود ۵۰ درصدی را به لطف چیپ جدید اپل دارد.

خبر بد اینکه اگر از ایرپاد برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید شاهد بهبود چندانی نخواهید بود (شاید حتی هیچ بهبودی) اگر چه عمر باتری نسل یک هم نسبت به رقبا خوب است و با توجه به ابعاد کوچک کیس و حجم کم نیاز چندانی به پیشرفت در این زمینه دیده نمی شد.

جمع بندی

ایرپادهای 2 که سریع تر ؛ هوشمند تر و بادوام تر هستند هنوز در صدر خواسته های کاربران ایفون می باشد. اپل با شارژ وایرلس و با عملکرد وصل شدن به siri بدون دخالت دست ، چیزی که افراد دوست داشته اند را به آنها داده است. جفت شدن سریع تر با گوشی و مدت زمان بیشتر برای صحبت کردن از دیگر مزایا می باشد.

هر چند 199 دلار برای یک جفت باد وایرلس زیاد است و این در حالی است که بادهای گلکسی سامسونگ با شارژ وایرلس تنها 129 دلار قیمت دارد. هم چنین هنگامی که پای کیفیت به میان می آید ایرپادها حرفی برای گفتن در برابر Elite Active 65t ندارند. با این وجود باز هم اگر شما در سیستم اپل سرمایه گذاری کرده اید ، بهتر است این ایرپادهای جدید را تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت ایرپاد کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : ایرپاد 2 ,خرید ایرپاد 2 ,قیمت ایرپاد 2 ,بررسی ایرپاد 2 ,مشخصات ایرپاد 2 ,بررسی Airpod 2, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 80 تاريخ : چهارشنبه 11 تير 1399 ساعت: 15:41

گوشی ایفون 11 پرو مکس

بر خلاف بسیاری دیگر از همکارانم، من تا کنون گوشی آیفون نداشته ام. با صرف نظر از این موضوع، آیفون های جدید اپل بسیار برای من وسوسه کننده هستند. دستگاه های اپل بسیار بی نظیر هستند. حتی برای آن دسته از کاربرانی که دیگر به پلتفرمی جز اندرید هم نگاه نمی اندازند، این دستگاه ها جذابیت خاص خود را دارند؛ چرا که خط مشی آینده رقابت بین دستگاه های اندرویدی و آیفون ها را نشان می دهد. چه دوست داشته باشیم و چه نه، تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی اغلب توجه بسیاری به ویژگی های جدید دستگاه های اپل دارند. درست همانند بریدگی صفحه نمایش اپل، که به سرعت در بسیاری از گوشی های جدید اندرویدی اعمال شد. اکنون نیز به همین دلیل بر آن شده ایم تا نگاه نزدیک تری به پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون ۱۱ پرو مکس بیاندازیم. همچنین قصد داریم به پاسخ اکین سوال برسیم که آیا قیمت ایفون 11 پرو مکس نسبت به کارایی و کیفیتی که دارد مناسب است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس اپل

طراحی و ساخت

این پرچم‌دار اپل، دارای ابعاد ۱۵۸ ×۷۷٫۸ ×۸٫۱ میلی‌متر و وزن ۲۲۶ گرم می‌باشد.

ممکن است اپل طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس را در قسمت جلوی آن تغییر نداده باشد (در مقایسه با طراحی XS Max در سال گذشته) اما در قسمت عقب امکانات بسیار بهبود یافته است: یک پشت شیشه مات جدید وجود دارد که در دست بسیار متفاوت احساس می‌شود – بسیار کمتر مستعد ابتلا به لکه‌ها و اثرانگشت است و احساس می‌کنید که یک نسخه به‌روز است.

بقیه طراحی بسیار شبیه به مواردی است که در سال‌های اخیر از اپل دیدیم: شکاف باقی مانده است، طرفین از فولاد ضدزنگ منحنی و در قسمت پایین گوشی یک کانکتور لایتنینگ و دو گریل بلندگو برای تقارن فقط یکی تعبیه شده که واقعاً صدا مانند آتش به بیرون زبانه می‌کشد.

عنصر اصلی طراحی در گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس، برجستگی دوربین در قسمت عقب گوشی است که لبه‌های نوک‌تیزی دارد. از طرف شرکت اپل هشدار داده شده است که این تلفن را با دستگاه دیگری در جیب خود قرار ندهید، زیرا برجستگی می‌تواند به راحتی صفحه دیگری را خراش دهد. درنهایت، طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس تقریباً شبیه به آیفون XS Max است.

نمایشگر

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.

هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

هرچند طی این چند سال اخیر اپل توانسته گوشی دوربین های اندرویدی را کنار بزند، اپل در آیفون 11 پرو مکس خود پای خود را فراتر گذاشته و هر سه دوربین خود را با بهترین کیفیت و ویژگی ها روی این آیفون قرار داده است. این گوشی جدید، سه دوربین پشت 12 مگاپیکسلی ستاره دار شامل دوربین عریض، دوربین تله فوتو با زوم 2 برابری و دیافراگم بازتر که این امکان را فراهم می کند تا نور بیشتری وارد شودو یک دوربین فوق عریض با زاویه میدان دید 120 درجه ای دارد.

در حالکیه که شما با دوربین عریض معمولی فیلم برداری می کنید، رابط دوربین آیفون 11 پرو مکس با پیش نمایش فضای زنده بیرون لنز (سوژه) به طور خودکار مناسب ترین لنزی را که می توان بهترین فیلمبرداری را داشت انتخاب و با آن لنز شروع به فیلم برداری می کند حتی اگر روی حالت فوق عریض بوده باشید. انتخاب حالت ها همراه با تاچ عالی و تغییر بین آنها براحتی انجام می شود. می توانید حالت ها را تغییر داه و عکس های جالب و مورد نظر خود را بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی های جدید و عالی دوربین آیفون 11 پرو مکس، حالت شب است که وقتی آیفون تشخیص می دهد که میزان نور فضا زیر 10 لوکس است، دوربین به طور خودکار روی حالت شب تنظیم می شود. در مقایسه با نوت 10 پلاس، اپل به طور قابل توجهی تلاش بیشتری نسبت سامسونگ داشته است. تصویر نوت 10 پلاس کاملا دانه دانه ای است در حالیکه در آیفون 11 پرو مکس چوب و دکوراسیون واقعی تر به نظر می رسند.

تصویر دیگری در شرایط نور کم که در آن تعداد زیادی افراد در قاب تصویر وجود دارند با دوربین آیفون 11 پرو (که دارای همان دوربین iPhone 11 Pro Max است) و دوربین گوشی پیکسل 3 گرفته شده و با یکدیگر مقایسه شدند، همانطور که مشاهده می کنید رقابت بسیار نزدیک است. پیکسل 3 در کل صحنه روشن تری را به تصویر کشیده است اما اکثر افراد تصویر آیفون که در آن لامپ های میان درخت ها و یا سوراخ های حصار چوبی طبیعی تر به نظر می رسد را ترجیح می دهند. این عکس در حالت شب و به نظر در فضای تاریک شب گرفته شده است، در حالیکه پیکسل 3 اشیاء را شسته و رفته تر نشان می دهد. مثل مرد با تی شرت مشکلی که در میانه حصار چوبی نشسته و لیوان شربت او نیز دیده می شود.

تشخیص چهره

تنها راه احراز هویت بیومتریک در آیفون 11 پرو مکس، تشخیص چهره یا Face ID می باشد. بد نیست بدانید که ساز و کار این قابلیت از زمان معرفی در آیفون 10، تغییری نداشته و از ترکیب دوربین سلفی، دوربین سه بعدی و پروژکتور قرار گرفته در قسمت بریدگی برای شناسایی چهره استفاده می کند.

با این حال، به دلیل اینکه دوربین سلفی جدید در آیفون های 2019، از لنزی با زاویه دید بیشتر استفاده می کنند، اپل معتقد است که زاویه شناسایی چهره نیز به تبع این موضوع افزایش یافته است. اما حین مقایسه تشخیص چهره آیفون 11 پرو مکس با نسل قبلی، شاهد تغییر چندان محسوسی نبودیم و اصلی ترین تغییر ایجاد شده در این قسمت، مربوط به سرعت بازگشایی می باشد که به لطف استفاده از تراشه جدید، با پیشرفت های چشمگیری همراه شده است.

گوشی iphone 11 pro max

سخت افزار

اپل از آخرین چیپ ست خودش با نام A13 Bionic برای این گوشی بهره برده است. این چیپ ست 7 نانومتری است و از 8.5 میلیارد ترانزیستور ساخته شده. پردازنده‌ای که روی این چیپ قرار گرفته 6 هسته‌ای است که 2 هسته آن فرکانس 2.65 گیگاهرتزی و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی هم همان است که با چیپ ست نسل قبلی معرفی شد و 4 هسته‌ای است اما به ادعای اپل 20 درصد سریع‌تر شده و 40 درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

موتور عصبی‌ای که برای آیفون 11 پرو مکس به کار گرفته شده نسل سوم است و هشت هسته دارد که 20 درصد سریع‌تر شده و 15 درصد مصرف انرژی کمتری دارد. این موتور عصبی مسئول کارهایی مانند ویژگی پردازش تصاویر در دیپ فیوژن و یا نایت مود است.

اگر با Deep Fusion آشنا نیستید باید بگوییم که این ویژگی نسخه‌ای از HDR+ اپل به حساب می‌آید. قبل از اینکه کلید شاتر را فشار دهید 4 عکس گرفته می‌شود و زمانی که کلید شاتر را لمس می‌کنید 4 عکس دیگر و بعد از آن هم 1 عکس با نوردهی زیاد گرفته می‌شود. در نهایت عکس نهایی با ادغام دیتاهای این تصاویر تهیه می‌شود که نتیجه کار عکس‌هایی روشن‌تر و شفاف‌تر است.

کنار پردازنده‌ای که روی این گوشی به کار گرفته شده می‌توانید حافظه رم را در نسخه 4 گیگابایتی مشاهده کنید. موضوع مهم در مورد گوشی‌های آیفون و سخت‌افزار آن‌ها این است که قدرت عددی بالای سخت‌افزار برای آیفون به آن اندازه مهم نیست که برای گوشی‌های اندروید مهم است؛ به سبب اینکه نرم افزار آیفون دقیقا برای آن بهینه شده و هماهنگی بسیار زیادی بین سخت‌افزار و نرم افزارش وجود دارد، موضوعی که در این یکی دو سال اخیر در گوشی‌های برندهایی مانند سامسونگ و پیکسل به خوبی به آن‌ها پرداخته شده، و همین امر سبب می‌شود سخت‌افزار خیلی قدرتمندی در مقایسه با گوشی‌های اندوریدی نیاز نباشد.

از 4 گیگابایت حافظه رم زمانی که تمام برنامه‌ها بسته باشند حدود 1.20 گیگابایت آزاد است و با باز شدن 15 برنامه میزان حافظه رم آزاد به 450 مگابایت تقلیل پیدا می‌کند.

آیفون 11 پرو مکس در نسخه‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شود و نسخه‌ای که در اختیار ما قرار دارد نسخه 64 گیگابایتی است. همان ابتدا به 59.6 گیگابایت از این حافظه دسترسی دارید که نسبت به گوشی‌های اندرویدی عدد بسیار خوبی است و فضای کمی در اختیار فایل‌های سیستمی قرار دارد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس اپل

اپل به یکی از شکایت هایی که اکثر کاربران درباره اینکه آیفون ایکس اس مکس از آیفون 11 پرو مکس از نظر عمر باتری با دوام تر است پاسخ داده است. به لطف تراشه A13 و صفحه نمایش کارامدتر و همچنین باتری بزرگتر، این آیفون جدید در تست باتری، بیشتر از یک ساعت نسبت به آیفون های دیگر دوام آورد و طول عمر بیشتری داشته است. این تست باتری شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G LTE با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت انجام شده است.

در حالیکه آیفون ایکس اس مکس با ماندگاری 10 ساعت و 38 دقیقه در تست باتری دوام آورد، آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه بالاترین استقامت باتری را به ثبت رسانده است.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با متوسط 10 ساعت 9 دقیقه بود و بعد از آن وان پلاس 7 پرو با تقریباً 2 ساعت کمتر از آیفون 11 پرو مکس با 9 ساعت و 31 دقیقه در رتبه بعدی قرار گرفت.

قابل ذکر است که آیفون 11 پرو کوچکتر تنها 10 ساعت و 5 دقیقه در تست باتری ما دوام آورده است، پس اگر واقعا نگران دوام باتری هستید، باید یک آیفون 11 پرو مکس خریداری کنید.

وقتی شارژ را بررسی می کنیم، خبر خوب این است که اپل در نهایت شارژرهای سریع را در جعبه های بسته بندی آیفون های خود قرار می دهد. خبر بد هم این است که شارژرهای 18 واتی به سرعت شارژهای گوشی های اندروید برتر نیستند. با این شارژر، باتری آیفون 11 پرو مکس تنها در 30 دقیقه به 48 درصد می رسد (این عدد برای آیفون 11 پرو که باتری کوچکتری دارد به 55% در 30 دقیقه می رسد).

این عالی است اما گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژر 25 وات در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 65% می رساند و وان پلاس 7 پرو با یک شارژر 40 وات در عرض 30 دقیقه به 60 درصد می رسد.

نتیجه گیری

ایفون های جدید شاید ظاهری متفاوت از پیشینیان خود نداشته باشند؛ اما باطنی بسیار پیشرفته تر و قوی تر دارند. چیپ های استفاده شده در این گوشی ها، پردازش های سیستمی را به سطح عالی رسانده اند و با وجود تنها استفاده از ۴ گیگ رم، نرم افزار ها به خوبی روی این دستگاه ها اجرا می شوند. پردازنده گرافیکی این دستگاه ها نیز بسیار قدرتمند است و می تواند سنگین ترین بازی ها را به راحتی اجرا کند.

در ادامه، می توانیم صادقانه بگوییم که صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس بهترین صفحه نمایش گوشی های موبایل است و اگر به تماشای فیلم با موبایل می پردازید، آیفون ۱۱ پرو می تواند اولین اولویت شما در سبد خریدتان باشد. اسپیکر های این گوشی نیز کیفیت صدای خارق العاده ای دارند و قطعا شما را راضی نگاه می دارند. اما، نبود جک ۳.۵ میلیمتری و عدم وجود تبدیل این جک در جعبه دستگاه نیز می تواند شما را اذیت کند. البته، اگر هزینه بیشتری بگذارید و هدفون های بلوتوثی اپل را تهیه کنید، می توانید از بهترین کیفیت صدای ممکن بهره مند شوید.

کیفیت ساخت بدنه این دستگاه نیز بسیار خوب است. در سری آیفون ۱۱ شاهد قوی ترین شیشه استفاده شده در گوشی های موبایل هستیم و قطعا با وجود وزن بیشتر این دستگاه ها، حس دوام بیشتری به کاربران دست خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون 11 پرو مکس ,بررسی ایفون 11 پرو مکس ,قیمت ایفون 11 پرو مکس ,خرید ایفون 11 پرو مکس ,مشخصات ایفون 11 پرو مکس ,گوشی iphone 11 pro max, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 78 تاريخ : سه شنبه 10 تير 1399 ساعت: 17:33

اپل واچ 3

نسل سوم این ساعت که با نام اپ واچ Series 3 معرفی شده است می تواند دیگر کاربران را از جابجایی همیشگی گوشی های آیفون بی نیاز کند چرا که این ساعت علاوه بر برخورداری از قابلیت های ردیاب سلامتی و سرویس پرداخت همراه، امکان برقراری و دریافت تماس های صوتی را نیز فراهم می کند. اگرچه این ساعت، تمامی ویژگی های یک گوشی آیفون همانند دوربین را در خود جای نداده و پاسخگویی به ایمیل ها و پیام های متنی برای کاربران، اندکی دشوار است اما با این حال، می تواند به عنوان یک محصول جانبی در کنار گوشی های آیفون، بسیار مفید واقع شود. این ساعت هوشمند در حال حاضر به عنوان بهترین محصول در کلاس خود به حساب می آید و اپل امیدوار است که با اضافه کردن قابلیت های جدید، بتواند بیش از پیش بر محبوبیت این اسمارت فون بیافزاید. اگر قصد خرید اپل واچ 3 را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طراحی apple watch seri 3

همانطور که گفتیم، طراحی این ساعت تغییرات چندانی را به خود ندیده است. در حالی که بیشتر سازندگان ساعت هوشمند به سراغ استفاده از نمایشگر گرد رفته اند؛ اما شرکت اپل از سال 2015 تا کنون، طراحی محصول خود را تغییر نداده است. با این وجود Apple Watch 3 را هنوز هم می توان یکی از زیباترین ساعت های هوشمند موجود در بازار دانست.

ضخامت دستگاه نسبت به گذشته افزایش یافته است اما این افزایش چندان محسوس نخواهد بود. اپل واچ 3 قطعات سخت افزاری پیشرفته ای را در خود گنجانده است و مهندسی شرکت اپل در ساخت این محصول قابل ستایش می باشد. در نسخه سوم اپل واچ، آنتن مربوط به LTE در زیر نمایشگر فشرده سازی شده است. هرچند که این امر موجب افزایش ضخامت کلی دستگاه شده است، اما بر خلاف برخی ساعت های دیگر که آنتن آن ها در داخل بند قرار داده شده و باعث سفت شدن بند شده است، اپل واچ 3 درگیر این مشکل نمی باشد. از دیگر تغییرات به وجود آمده در بخش طراحی می توان به قرمز شدن رنگ دکمه چرخان دیجیتالی در اپل واچ 3 (نسخه LTE) اشاراه کرد که مخالفان و دوست‌داران خاص خود را دارد.

همانند سال های گذشته در کنار دکمه چرخان، یک دکمه دیگر قرار گرفته است. این دکمه اکنون برای برنامه های دلخواه و برنامه های اخیرا استفاده شده هم کاربرد خواهد داشت. در سمت دیگر ساعت میکروفون و اسپیکر قرار دارد و همانند نسخه های گذشته، سنسور ضربان قلب سنج در قسمت پشت ساعت قرار دارد. همانند اپل واچ سری 2، نمایشگر نسخه جدید هم توسط شیشه ای محافظت می شود که اپل نام آن را Ion-X قرار داده است. تجربه استفاده از اپل واچ 2 نشان داده است که این شیشه از مقاومت قابل قبولی برخوردار است، بنابراین در این زمینه نگرانی خاصی برای اپل واچ 3 نیز وجود نخواهد داشت. همانند گذشته، اپل واچ جدید هم در دو نسخه با بند های 38 و 42 میلی متری عرضه شده است که در رنگ های نقره ای و خاکستری موجود می باشد و بند های آن قابل تعویض است.

تمام نسخه های اپل واچ 3 تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و خوشبختانه این ساعت در آب شور هم مقاومت دارد. همانند نسخه گذشته، سری سوم اپل واچ هم از روش خاصی (Water lock) برای خارج کردن آب از داخل اسپیکر استفاده می کند.

قابلیت ردیاب سلامت

بسیاری از کاربران از اپل واچ به عنوان یک ردیاب تندرستی استفاده می کنند. این ساعت از سنسور ارتفاع سنج و فشار سنج بهره می برد که می توانند همانند دستبند هوشمند فیت بیت، مواردی همچون تعداد پله های بالارفته را مشخص کند. همچنین، این اسمارت واچ به قابلیت های جی پس اس و مقاومت در برابر آب مجهز شده که بر اساس آن، قادر است در عمق 50 متری آب، جان سالم به در ببرد.
همانطور که پیش‌تر اشاره شد، نسل سوم اپل واچ به سیستم عامل WatchOS 4 مجهز است که البته این بروزرسانی برای دارندگان مدل های قدیمی این ساعت نیز قابل دانلود است. سنسور ضربان قلب این ساعت نیز همانند گذشته، دقیق و کاربردی عمل می کند؛ این ویژگی اکنون گراف های بیشتری را از نحوه فعالیت قلب در طول روز ارائه می دهد.اما متاسفانه این اطلاعات و نمودارها، بدون هیچگونه توضیحی ارائه می شوند و مشخص نیست که به چه معنا هستند. تنها در یک مورد و آن هم اگر میزان ضربان قلب از حد مشخصی فراتر رود، پیام هشداری مبنی بر ریلکس شدن و یا مراجعه به پزشک ارائه می شود.  در کل، اپلیکیشن های مربوط به ثبت و ردیابی فعالیت ها در این ساعت اگرچه نسبت به قبل، با تغییرات قابل توجهی همراه بوده اند اما همچنان نیازمند توسعه بیشتر هستند و مهندسان اپل می بایست بیش از پیش بر روی آن کار کنند. گفتنی است اپلیکیشن های Health و Activity این ساعت به ترتیب به منظور ردیابی سلامت و فعالیت های کاربران در این ساعت تعبیه شده اند که البته در مقایسه با اپ های دستبند فیت بیت، از قابلیت های کمتری بهره می برند. هچنین اپل واچ Series 3 از قابلیت ردیابی خواب برخوردار نیست که این روزها در بسیاری از گجت های پوشیدنی مشاهده می شود.

 

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد که باعث می شود اپل واچ یکی از بهترین های بازار در این مورد تلقی شود. این میزان از روشنایی استفاده بدون مشکل در زیر نور آفتاب را نوید می دهد.

به نظر می رسد نمایشگر این ساعت در اغلب بخش ها رنگ های شاداب و زنده ای را به نمایش می گذارد. متن های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر خوانایی خوبی دارند و آیکون‌ها در آن قابل تشخیص می باشند. تنها ایرادی که می توان به نمایشگر این محصول گرفت، فقدان ویژگی Always-on می باشد که در برخی از ساعت های رقبا به چشم می‌خورد. با این ویژگی که برای مصرف باتری هم بهینه سازی شده است، نمایشگر ساعت هیچگاه خاموش نمی شود و به طور مداوم در حال نمایش ساعت می باشد. (همانند ساعت‌های معمولی) البته نبود آن فقدان بزرگی محسوب نمی شود واین ویژگی هنوز هم عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

نمایشگر این ساعت همانند اکثر ساهت های هوشمند موجود در بازار، با حرکت ساده چرخش مچ دست روشن می شود که این ویژگی در اپل واچ 3 عملکرد کم نقصی را از خود به نمایش می گذارد. چرخاندن دکمه چرخان دیجیتالی در هنگام خاموش بودن نمایشگر، آن را روشن می کند و ادامه چرخاندن نیز روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد. نمایشگر این ساعت همچنان حساس به فشار است و با فشار دادن آن در بخش های مختلف، می توان تعامل بیشتری با رابط کاربری داشت. هنگام فشار دادن نمایشگر، یک ویبره کوچکی ایجاد می شود و این ویژگی در حال حاضر برای اپلیکیشن های زیادی کاربرد ندارد.

همانطور که گفته شد، اسپیکر و میکروفون این ساعت در لبه سمت چپ آن قرار داده شده است. این اسپیکر کمک می کند که بدون نیاز به آیفون بتوان به مکالمه پرداخت و در هنگام مکالمه لزوما نیازی نیست که ساعت را در مقابل دهان قرار داد.

خرید اپل واچ 3

ضد آب

حال اگر از آن دسته افرادی هستید که طرفدار ورزش‌های آبی هستند، این اطمینان خاطر وجود دارد که به راحتی و با خیالی آسوده تا عمق 50 متری آب از این دستگاه استفاده کنید چرا که اپل واچ سری 3 کاملا ضد آب بوده و تمام تمرین‌هایی که در داخل آب انجام شد‌ه را تحلیل و ثبت می‌کند. درنهایت‌ زمانی که از آب بیرون می‌آیید ترکیبی از ویبره و صدا، آب وارد شده به دستگاه را از طریق اسپیکر به بیرون خارج می‌کند.

این دستگاه با استفاده از GPS داخلی، مسافت، مسیر طی شده و سرعت تمرین‌های ورزشی را ثبت نموده و زمانی که به ارتفاعات صعود می‌کنید یک سنسور ارتفاع سنج، میزان صعود شما را محاسبه و تمام جزئیات را در برنامه فعالیت‌های ورزشی ثبت می‌کند.

همه می‌دانند موزیک و ورزش دو جزء جدایی ناپذیر هستند. با این سری از اپل واچ به بیش از 40 میلیون آهنگ دسترسی داشته و یا از سیری به عنوان دی‌جی شخصی استفاده کنید. برای این کار کافی ست دستتان را بالا آورده و به سیری بگویید تا آهنگ‌های پاپ، راک یا هر سبک دیگر را برای شما اجرا کند. اما این پایان کار نیست. شما با نصب نرم فزار‌های ورزشی می‌توانید میزان قدرت و پرتاب دست را در بازی تنیس و یا تعداد موج‌هایی را که در ورزش موج سواری با موفقیت گذرانده‌اید را آنالیز کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

باتری apple watch seri 3

قبل از عرضه نسل سوم اپل واچ، یکی از بزرگ ترین انتقادهایی که به این ساعت وارد می شد، طول عمر پایین باتری بود که خوشبختانه در مدل جدید، این نقص تاحدودی برطرف شده است. البته میزان نگهداری شارژ توسط دستگاه، به نحوه استفاده کاربر از ساعت بستگی دارد و اگر از تمامی قابلیت ها و ویژگی های این ساعت استفاده شود، به طور حتم، شارژ باتری در زمان کمتری به اتمام خواهد رسید. خوشبختانه اپل، تغییراتی را در نحوه جابجایی میان حالت های بلوتوث، وای فای و سلولار ایجاد کرده که طول عمر باتری بیشتری را برای این ساعت به ارمغان خواهد آورد.

نتیجه گیری

اگر از طرفداران سری های اپل واچ هستید و می خواهید نسخه بروز تری از این سری ساعت های هوشمند را داشته باشید ، بی شک می توانید به سراغ سری سوم از این ساعت هوشمند بروید . تا کنون نسخه LTE ساعت اپل واچ سری سوم ، بیشترین آمار فروش را داشته و بخاطر همین ویژگی پشتیبانی LTE باعث شده ، فروش این ساعت چند برابر شود . برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : اپل واچ 3 ,اپل واچ سری 3 ,خرید گوشی اپل واچ 3 ,قیمت اپل واچ 3 ,بررسی اپل واچ 3 ,مشخصات اپل واچ 3 ,بررسی apple watch 3, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 76 تاريخ : شنبه 7 تير 1399 ساعت: 0:51

گوشی وان ماکرو

ما در این بخش به نقد و بررسی گوشی وان ماکرو خواهیم پرداخت و نقاط ضعف و قوت آن را به شما معرفی خواهیم نمود . شرکت موتورولا پس از عرضه ی Motorola One Vision گوشی های دیگری را با نامگذاری مشابه و با عناوین Motorola One Action و Motorola One Zoom به بازار عرضه کرد و همه فکر میکردند که این پایان این سری از گوشی ها می باشد و اما پس از این دو گوشی Motorola One Macro به بازار عرضه شد و شاید نام این گوشی نشان دهنده ی تفاوت آن با دیگر مدل ها باشد ، در این گوشی از یک سیستم دوربین استفاده شده که می تواند با توانایی بزرگنمایی خاصی عکس های کلوزآپ با دقت بالایی را ثبت کند.

نکته ی جالب دیگر در مورد گوشی Motorola Macro این است که با داشتن این ویژگی متفاوت ارزان قیمت ترین گوشی سری تازه ی گوشی های موتورولا بوده و در حال حاضر ارزان قیمت ترین گوشی هوشمند موجود در بازار با برند موتورولا می باشد و با قیمت 179 دلار قابل تهیه خواهد بود. اما موتورولا برای رسیدن به این قیمت نهایی بی تردید مجبور شده تا ویژگی هایی را از این گوشی حذف کند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

صفحه نمایش گوشی موتورولا One Macro

موتورولا وان ماکرو صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی IPS LCD با وضوح HD + دارد . همچنین از حاشیه باریک در همه طرف و یک شکاف به شکل آب در بالای نمایشگر برخوردارست. سه حالت رنگ برای این نمایشگر وجود دارد: طبیعی، تقویت شده و اشباع. حالت Night Light با کاهش رنگ  آبی کمک می‌کند تا به چشم آسیبی نرسد.

مدل‌های رقیب مانند Redmi Note 8 ، Redmi Note 7S و Realme 3 Pro از صفحات Full HD + استفاده می‌کنند. اکثر افراد ممکن است هنگام تماشای تصاویر یا فیلم‌ها متوجه کیفیت پایین‌تر آن نشوند، اما هنگام مرور وب یا خواندن متن قابل توجه است.

سخت افزار

موتورولا برای این گوشی از چیپ میان رده مدیاتک بهره برده که هلیو پی 710 نام دارد. این چیپ روی خودش حافظه داخلی 64 گیگابایتی و حافظه رم 4 گیگابایتی را می‌بینید در عین حال که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای هم روی آن وجود دارد. 

از 64 گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به 49.85 گیگابایت دسترسی دارید. با بسته بودن تمام برنامه‌ها حافظه رم روی گوشی به 2.41  و با باز شدن 15 برنامه به 1.6 گیگابایت از حافظه رم دسترسی پیدا می‌کنید. 

دو روش امنیتی رایج برای این گوشی در نظر گرفته شده که سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره هستند. 

سنسور اثرانگشت گوشی در قاب پشتی آن قرار گرفته که اندازه بزرگی دارد و عمق مناسبی هم برایش در نظر گرفته شده که به‌راحتی می‌توانید بدون نگاه کردن به گوشی در زمانی بسیار سریع این سنسور را پیدا کنید و قفل گوشی را باز کنید. عملکرد این سنسور در وان ماکرو بسیار خوب است و هیچ نگرانی‌ای از بابت سرعت و دقت وجود ندارد.

نرم افزار

موتورولا از سیستم‌عامل اندروید نسخه 9 برای این گوشی استفاده کرده که هیچ رابط کاربری‌ای روی آن نصب نیست و در اصل اندروید خام است. به لطف استفاده از این اندروید سیستم‌عامل دستگاه عملکرد نرم و روانی از خودش نشان می‌دهد و از کار کردن با آن لذت می‌برید. امکانات جذابی مانند آنچه در گوشی‌های مجهز به رابط کاربری‌های گوناگون می‌بینیم اینجا دیده نمی‌شود اما همه چیز کاملا سبک و روان است و یادگیری‌اش کاملا آسان.

گوشی موتورولا وان ماکرو

دوربین

موتورولا در ساخت و قرار دادن دوربین در موتو وان ماکرو از قابلیت خاصی بهره نبرده است و کیفیت بسیار پایینی در بخش دوربین به خود اختصاص داده است که متاسفانه در گوشی در این حد می توان فهمید که این گوشی نمی تواند نسبت به قدرت فنی خود و بخش طراحی به خوبی بدرخشد و در نتیجه باعث خواهد شد تا ضعیف ترین نمره را بخش دوربین دریافت کند که از دیدگاه تحریره سیم پو این یک اتفاق بسیار بد و ناگواری می باشد که برای این گوشی به وجود آمده است که متاسفانه موتورولا نتوانسته است طراحی خوبی را ثبت کند.

این گوشی از دوربین سه گانه بهره می برد که هر کدام دارای قابلیت ها و وظایف جداگانه ای می باشند که تابحال شاهد آنها نبوده ایم و این اولین بار می باشد که موتورولا در آن به کار گرفته است، دوربین اصلی موتو وان ماکرو ۱۳ مگاپیکسل می باشد که در نور کافی تصاویر مناسبی ثبت می کند که در بخش تاریک و نور کم نیز عملکرد نسبتا مناسبی دارد اما به حد کافی مناسب نمی باشد و این قابلیت را ندارد که شب بتواند عکس های مناسبی را ثبت کند.

دو لنز دیگر در پشت این گوشی بعد از لنز اصلی وجود دارد که هر دو آنها دارای کیفیت ۲ مگاپیکسل می باشد که یکی برای دوربین ماکرو می باشد و دیگری نیز به حسگر عمق یا همان عمق سنج بهره مند شده است و این قابلیت را دارد که از فاصله نزدیک تصاویر خوبی را ثبت کند، دوربین ماکرو این گوشی نیز نسبت به دیگر بخش های این گوشی کیفیت بالایی دارد و این امید را می دهد که کاربر بتواند از نزدیک به سوژه خود عکاسی کند که نمونه تصویر در پایین نیز وجود دارد.

دوربین سلفی این گوشی نیز به کیفیت ۸ مگاپیکسل مجهز شده است و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ را دارد، از قابلیت های دیگری دوربین این گوشی نیز می توان به قابلیت HDR در این گوشی اشاره کرد که بهترین نمره را از میان قابلیت ها و بخش دوربین دریافت می کند که در جاهایی که نور کافی وجود داشته باشد بهترین تصاویر را می توان از این بخش به ثبت رساند که می توان قدرت اصلی موتورولا وان ماکرو را در این بخش و این قابلیت جالب و خاص دانست.

اگر بخواهیم در کل عملکرد و قابلیت های دوربین این گوشی را می توانیم بگوییم که در نسبت به رقبای خود عملکرد و بازدهی ضعیفی داشته است و نسبت به بررسی های قبلی ما قابلیت کمتری داشته است و این یعنی اینکه بخش دوربین موتورولا وان ماکرو عملکرد و قابلیت خاصی نداشته است و ما می توانیم اینگونه بیان کنیم که اگر قصد خرید گوشی با دوربین با کیفیتی را در نظر داریم موتورولا وان ماکرو را از لیست خرید خود حذف کنید کند چون جز پشیمانی چیزی وجود نخواهید داشت.

باتری گوشی موتورولا one macro

موتورولا از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپری برای این گوشی استفاده کرده که از شارژ استاندارد ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این باتری در مدت زمان 30 دقیقه می‌تواند به شارژ 28 درصد برسد که عدد خوبی به حساب نمی‌آید؛ اما در مقابل عملکرد باتری در زمینه شارژ دهی خوب است و می‌توانید یک روز و نیم روی آن حساب کنید.

جمع بندی

Moto One Macro یک تلفن مناسب و معقول است که دارای طراحی ساده، کارایی مناسب، نرم افزار تمیز و ماندگاری خوب باتری است. با این حال رقابت در این رده بسیار سنگین است و دستگاه‌هایی مانند Redmi Note 8 از طراحی‌های بسیار زیباتر ، صفحه نمایش با وضوح بالاتر، عملکرد سریع تر، ویژگی‌های نرم افزاری بیشتر، ماندگاری بیشتر باتری و مهمتر از همه دوربین‌های بسیار بهتری برخوردار هستند. برخی از آنها با شارژرهای سریع همراه هستند. دوربین ماکرو‌، که موتورولا فکر می‌کند می‌تواند یک عامل متمایز کننده باشد، نیست.نظر شما در مورد خرید گوشی وان ماکرو چیست؟

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی موتورولا وان ماکرو ,قیمت گوشی وان ماکرو ,خرید گوشی وان ماکرو ,بررسی گوشی وان ماکرو ,موتورولا One Macro, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 77 تاريخ : جمعه 6 تير 1399 ساعت: 18:48